Seesnake Startet 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 7.Mai.2012 Hei på dere. Noen her ute som vet hvor jeg får tak i SRS 4000 vannfast fett til min messing-propell? Et medlem i min båthavn har brukt dette fettet på sin messingpropell i 3 år. Han har ikke en eneste "groing " på sin messingpropell!! Jeg har skjekket på nettet,men der selges det bare 18 kg dunker. Skulle hatt en patron som jeg vet de selger,men ikke hvor. Har skjekket på shell-stasjonene,men der går det jo bare i grill og viner. Håpløst.... Mener det sto shell på den patronen jeg så i havna vår for 1 uke siden. Noen tips eller er det noen som har kjøpt dette i det siste tro???? Hilsen Seesnake Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Et Shellprodukt http://www.dagenborg.../oljeShell.html Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Seesnake Svart 7.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Hei. Tusen takk. Finner jeg ikke noen som selger produktet i oslo/fredrikstad omr. bestiller jeg fra Tromsø Roger-jo. Begynner å haste litt!! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 la inn denne og, men vekk var`n http://www.oljetorget.no/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.browse&category_id=59&Itemid=8 Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
Ariel . Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 Hør med akershus traktor, de har shell produkter Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
index Svart 7.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2012 messing-propell? messingpropell messingpropell!! Propellen din er nok laget av bronse, slik som andre propeller er. Jeg har sett at enkelte skryter av bruk av fett på propellen. Jeg har prøvd, men så egentlig ingen forskjell. De siste årene har jeg brukt Møllers tran. Om det virker? Ikke godt å si, men det lukter i alle fall maritimt... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Seesnake Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 ja selvfølgelig er det bronse-propell. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Mulig propellfettet til Bitema kan være et alternativ, foruten Sika, er dette det mest klissete jeg har vært borte i. Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 ja. Men nå har jeg bestilt meg fett. Har det vel i løpet av onsdag tenker jeg. Ja det er klissete og seigt som f.... Bestilte hos Dagenborg. (rød av farge) Da skal vi se om "groing" holder seg borte Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 25.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Til helga skal jeg se om srs 4000 fettet holder mål mot groing. Tar bilde gjennom et undervannskmera og legger det ut her. Etter d jeg kjenner på båten går den lett og fint. Vi får se........ Jeg er optimist. Håper på stille og klart vann :0) Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 25.August.2012 Link til dette innlegget Svart 25.August.2012 Hei SRS 4000 hos Shell har byttet navn, men selges forsatt av Shell med nytt navn. Husker ikke det nye navnet. Sitér dette innlegget Mons Link to post
Kefa Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Den heter nå Shell GADUS S3 A1300C 2 Hvorfor gjøre det enkelt..... Sitér dette innlegget Link to post
Seesnake Svart 26.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Helt riktig Kefa. Det er det jeg har smurt på. Srs 4000 har byttet navn Sitér dette innlegget Link to post
Elektro Svart 26.August.2012 Link til dette innlegget Svart 26.August.2012 Har noen prøvd dette fettet; http://www.ebay.com/itm/Propshield-Stern-Gear-Antifouling-Grease-375g-Large-Tub-/320707852073?pt=UK_CarsParts_Vehicles_BoatEquipment_Accessories_SM&hash=item4aabad7729 Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 27.August.2012 Link til dette innlegget Svart 27.August.2012 Jeg har prøvd det. Fungerte bra på en båt og dårlig på en annen båt. Følg bruksanvisning nøye og brukes kun på båter som går under ca 15 knop (tror jeg det var) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Seesnake Svart 22.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 (redigert) Her er bilde av groingen på propellen min. Ekke så gæli da jeg bare har brukt båten i august. La ut i mai. Så det blir nok fett til neste år også. Men hva vis jeg toffet bropellen først og så smurte den inn med fett....???? Skal prøve det også. Men jeg blei overasket da det var lite groing i forhold til i fjor. Redigert 22.September.2012 av Seesnake (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 23.September.2012 Link til dette innlegget Svart 23.September.2012 Synes ikke det var så lite, men det er vel veldig avhengig av hvor du ligger når du ligger stille. Ligger selv på lakseberget, sandvika i delvis brakkvann og har lite rur, uten noe behandling. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.