Alfonzo Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Så må et eller annet lurt til her for å få pumpet diesel fram,og luftet systemet. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørkski Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Jeg vet ikke ordet kan hjelpe i ditt tilfelle, men jeg monterte en belgpumpe, samme som blir brukt til påhengsmotor, mellom tanken og vannutskiller. Funger fint på min lille MD2010. Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 Jeg vet ikke ordet kan hjelpe i ditt tilfelle, men jeg monterte en belgpumpe, samme som blir brukt til påhengsmotor, mellom tanken og vannutskiller. Funger fint på min lille MD2010. Ok.Hadde du denne belgpumpen ståen fast slik da? eller fjærnet du den når du fikk luftet systemet? Sitér dette innlegget Link to post
Shalom Svart 8.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 (redigert) ......skulle skifte dieselfilter her om dagen,og dette gikk greit helt til systemet skulle luftes...... ....det er nye pakninger på alt,å både vannutskiller og filter er fylt med diesel før montering... Hallo! En klassiker her har vært at man ikke har fjernet den gamle øvre pakningen som sitter inne i topp braketten til filteret. Den må som regel pirkes ut. Ny pakning oppå gammel pakning = luft.. Luft før den manuelle pumpa = umulig å pumpe frem diesel.. En god regel er at hvis ting funket før du begynte å skru, så har du gjort en feil.. Gå over det du har gjort hvis det funket før. Verdt å sjekke.. /Shalom Redigert 8.Mai.2012 av Shalom (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 8.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2012 joda har nok pirket ut de gammle pakningene som lå gjemt oppe i lokket.Alt av pakninger er nytt,så går ikke an at den skal dra luft noen steder.Gjær d det,så spøker det i den båten. Men skal dobbelsjekkes i morgen igjenn,å vist det ikke da funker,så blir det montert sånn belgpumpe.Å ha en båt som ikke går ant å bruke,gidder jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Alfonzo Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Har i dag montert belgpumpe mellom vannutskiller og filter,og motoren går som en klokke.Luftingen gikk nå som en lek,så da var den saken løst. snakket også med volvo verkste om dette kunne bli problem,men fikk da beskjed om at dette er det mange med små dieselmotorer som gjorde,så det er ingen problem. Disse orginal pumpene er avhengig å være fylt med diesel for i det hele tatta fungere,så er jo ikke rart folk har problemer når systemet er tomt. Idiot patenter finnes vist i hopetall rundt om! Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Bra det ordnet seg til slutt da :-) Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
torbi Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Hadde en slik motor tidligere og den var uten pumpe, eg måtte fusket litt med å spraye startgass eller rustløser inn i luftsug og samtidig starte du , det gikk på min. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Master-680 Svart 19.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2012 en annen tråd med lignende problemer kanskje noe å snappe opp her https://baatplassen.n...vstoffsystemet/ og en tråd her https://baatplassen.no/i/topic/67481-lufting-av-dieselpumpe-vp-md21a/ Sitér dette innlegget Link to post
MYRA 23AC Svart 14.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 14.Februar.2019 Greit å montere elektrisk fødepumpe, da går luftingen som en lek. Lag et lokk og sette over hullet i blokka. Billig på aliexpress. Sitér dette innlegget Link to post
dahlseng@hotmail Svart 7.Juli.2020 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2020 Snu filterboksen oppned og pump Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.