Jump to content

Yanmar 6LP sinkanoder, hvilke tettemiddel er best på gjenger?

Adi

Recommended Posts

Skal bytte sinkanoder på Yanmaren (6LP) ser at det har tidligere blitt brukt gjengetape messingmutteren. Den ene har endel saltoppbygning rundt mutter. Jeg lurer på hva dere andre mener som er den beste løsning for å få det tett.

Sinkanodene skal vel samtidig ikke være isolert fra stålet i motoren (det skal vel være elektrisk kontakt for at anodene skal virke). Er det muligheter for at det ikke blir tilfredstillende kontakt om man bruker gjengetape?

Redigert av Adi (see edit history)

Hei, jeg bruker Loctite gjengetetting for hydraulikkgjenger, mener det er 562. Dette tar jeg på når jeg har en - to omdreininger igjen å skru inn. Tar bare litt på runt hele. Det må ikke være noe på hele gjengepartiet du skrur inn, da blir det isolasjon og liten effekt av sinkanoden. Har også opplevt at det kan komme noen dråper hvis en ikke bruker noe. Gjengeteip kan sikkert brukes bare det fortsatt er endel av gjengepartiet du skrur inn som ikke er dekket. Denne Loctiten låser ikke som en skrue/gjengelåsing og har derfor vært lett å skru ut igjen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...