svalerød Startet 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 9.Mai.2012 Jeg skal til å montere ankervinsj på min Nidelv 24. Har kjøpt Lewmars vinsjkasse og Profish 1000 fra Maritim, og planlegger å montere denne på styrbord badeplattform. Må denne kassen monteres "parallelt" med båten, eller kan den settes på skrå slik at den passer best til skroget? Ønsker å montere den slik: Er det ok? Bør da vinsjen monteres parallelt med kassen eller båten? Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
Gutek Svart 9.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Du kan ikke montere den slik som du har vist på bilde.Forferdelig stygt.Folk kan lure på om det er en utedo du hr fått deg.Jeg mener du må skjære den til slik at den er parallell med lengderetningen til båten Skjær av den og tilpass den til "bordgangene" i båtsiden.Gjør den lavere også.Du skal vel ikke ha sååå mye tau eller kjetting inni der. Hiklsen Gutek Sitér dette innlegget Link to post
svalerød Svart 9.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mai.2012 Den skal tilpasses skroget, men om den må monteres parallelt må over halve kassen fjernes inn mot midt. Synes det er vel mye. Høyden er det ikke stort å gjøre på, den er støpt i bunn. Spørsmålet går mer på om det har noe å si teknisk om den ikke monteres parallelt? Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
Aero Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Heisann. Ikke svar på det du spør om men alternativ løsning som ikke tar så mye plass på platformen: se innlegg #4 i denne tråden: https://baatplassen.n...-24-ankervinsj/ Bilde: Aero. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Hei, for å være pirkete: når du sier du skal montere den på styrbord badeplattform, hvorfor står den på bildet på babord da...? Men, den blir nok ikke pen uansett, og i tillegg mister du jo plass på badeplattformen, som er liten nok fra før. Ville nok vurdert løsningen til Aero i stedet hvis jeg var deg. Maritim er veldig greie på innbytte, så det er nok ikke noe problem å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Ble da fryktelig liten skrift? Hva har jeg trykket på nå da tro... Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Kassa kan nok fint stå på skrå. Vil tro det er værre med selve vinsjen og anker-rulla di. De bør peke rett bakover, ellers vil du få veldig sideveis påkjenninger på anker-rulla. Dreggen ligger jo som kjent ganske så rett bak båten. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
svalerød Svart 10.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Takker for tilbakemeldinger! (og babord er riktig plattform, Birddog1. Gikk litt unna i går..) Er klar over at kasse ikke er veldig pent, men det er nok det eneste alternativet jeg har. Det nevnte rommet bake dieseltanken er fylt opp med kompressor til kjøleboksen jeg har bygd i babord benk. Vil tro det er værre med selve vinsjen og anker-rulla di. De bør peke rett bakover, ellers vil du få veldig sideveis påkjenninger på anker-rulla. Det er også min bekymring. Og det ser ut til at det skal la seg løse. Har laget mal i tynn finer, for å være på den sikre siden: Fronten er buet, så det skal la seg gjøre å montere vinsj og ankerrulle ganske parallelt med båten. Går for denne løsningen og satser på at det går bra... Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
KongKing Svart 10.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Mai.2012 Hvorfor kan du ikke ha den rett, men må ha den på skrå? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.