Jump to content

God pris på forsikring av båt?

kkjelby

Recommended Posts

Kommer vel litt an på båttype tror jeg.

Min skjærgårdsjeep sku Gjensidige/if og de store ha 5-6000++ for kasko. Norske sjø derimot ble 2550.. Da må du være medlem i knbf og i tilleg ha en inspeksjon av båten. Ble likevell nesten halv pris for min del..

19 fot 130 hk sum:150000

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Et evig tilbakevendende spørsmål som det finnes en masse tråder om her på forumet, men i all enkelhet så finnes det ikke noe enkelt svar på ditt spørsmål så her er det bare å gjøre jobben selv ved å liste opp alternativene, ringe rundt og selv gjøre seg opp sin egen mening mht hva som blir riktigste/beste valget i den aktuelle situasjonen.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Gå inn på nemiforsikring.no jeg sparte masse båtpenger for og gå over med min avtale

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

Gå inn på nemiforsikring.no jeg sparte masse båtpenger for og gå over med min avtale

1986 mod: GH-16 70HK Eivinrude. 1985 Draco 21 VP 165 hk. 1987 Paramount 21 225 Hk Johnsen. Fjord 24 Weekender VP 170HK. 1986 Windy 27 CC VP 2x 260HK. 1987Windy 9800 VP 2x260HK. 1991 mod Princess 45 fly 2xTAMD 71B. Storebro 465 Biscay. 2xTamd 74 P_B
Windy 9800 Targa 1987mod 2*AQ271C 270HK

men i all enkelhet så finnes det ikke noe enkelt svar på ditt spørsmål så her er det bare å gjøre jobben selv........

Enig med Mouche. Å skaffe seg rimelig og god forsikring er noe en må ta jobben med selv. Noen får god forsikring her og andre der. Kommer an på så mye. Du kan få så mange gode forslag som du bare vil ha om hvor du kan få rimelig forsikring, men det eneste saliggjørende er å sjekke hos ulike selskap og gjøre seg opp en mening om hva som er rimelig og god forsikring for deg. Jeg har funnet meg et selskap som ikke legger på premien hvert år, ja av og til har premien faktisk gått ned. Men som regel justeres den litt for normal prisstigning. Har vært veldig fornøyd siden jeg skiftet for 4 - 5 år siden. Før det har jeg vært i både If og Vesta, og andre store selskap, men de priset seg ut etter å ha vært der 2 - 3 år. Da la de på premien uten at det hjalp å ringe å klage. Dette problemet har jeg ikke hatt de siste årene. Har ved jevne mellomrom blitt oppringt av If som vil ha tilbake gamle kunder, men de har ikke vært i nærheten av å tilby samme lave premie som jeg har nå. Og hvis noen lurer, så har jeg ikke hatt problemer med oppgjør heller. Selv om sant skal sies; jeg har ikke hatt bruk for særlig mange utbetalinger fra selskapet. Men jeg har ikke hatt noen problemer de få gangene det har vært aktuelt.

Send alle forsikrings selskaper en mail, med hva du ønsker å forsikre. Viktig at alle kan se at de konkurrerer mot hverandre.

Etter dette får venter du til de svarer, så presser du prisen. Er bil forsikringen billigere hos mens resten er dyrere så bruker du bilen til å presse prisen. Er båt forsikringen billigere å bruker du denne, samme med hus, innbo, etc...

De fleste forsikrings selskaper skrur opp prisen litt etter litt, og det er mye å spare. Jeg byttet ut mine, og etter flere runder så hadde jeg spart 7000 kr i året.

Gjør du dette hvert annet eller tredje år så er du sikker på at du ikke betaler for mye.

Vi har Atlantica i år. God pris, men jeg mistenker at de har en dårlig dekning på utbetalinger! Blant annet kan det se ut som om de i de fleste tilfeller vil trekke 15% fra forsikringssummen, der hele båten må erstattes. LES all tekst i avtalen, det er min anbefaling.

Slemt av if å kreve 4 ganger så mye av meg på en båt som er mindre verdt.. Måtte ut med 6000 om jeg hadde benyttet if.. Det var et tilbud som inkluderte en pakke med bil og innbo...

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Vi har Atlantica i år. God pris, men jeg mistenker at de har en dårlig dekning på utbetalinger! Blant annet kan det se ut som om de i de fleste tilfeller vil trekke 15% fra forsikringssummen, der hele båten må erstattes. LES all tekst i avtalen, det er min anbefaling.

HElt enig her - det er viktig å vite hva man kjøper. Feks kunne vi spart 8000 i året på å bytte til Atlantica - men med mye dårligere dekning enn i Norwegian Broker

Slemt av if å kreve 4 ganger så mye av meg på en båt som er mindre verdt..

Det var et tilbud som inkluderte en pakke med bil og innbo...

Som alltid med forsikring er det vel snakk om risikoprofil og mengderabatt...

Er 40+, bor i en værmessig rolig krok av landet, båten er securmerket, ligger i marina med vakthold, har forsikret hus og innbo, to biler, mc, tre unger, tre båter osv.

Har hatt EN forsikringsskade de siste tyve årene og legger igjen over 20' i året hos dem. Da vil man nok ikke miste meg som kunde. Det håper jeg forsikringspremien bærer preg av... :wink:

Redigert av Honduras (see edit history)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...