Vinke Lanke Startet 14.Mai.2012 Del på Facebook Startet 14.Mai.2012 Er det tillatt å gå i land på Rauer? Jeg har i mange år hatt lyst til å se meg om på denne øya, men er usikker på om det er blitt lovlig etter mange år med militær aktivitet. Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 14.Mai.2012 Del på Facebook Svart 14.Mai.2012 Hadde i grunnen vært morro å vist. Min tipp-oldemor er født på Rauer, Mine tipp-tipp-oldeforeldre var gardbrukere der ute fram til 1878. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
REM Svart 14.Mai.2012 Del på Facebook Svart 14.Mai.2012 Har hørt at den Nordlige delen av øya skal være frigitt for alminnelig ferdsel? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Pettern1972 Svart 14.Mai.2012 Del på Facebook Svart 14.Mai.2012 fant nå på http://lokalhistoriewiki.no/index.php/Rauøy_fort I 2007 ble øya stilt til disposisjon for Hærens jegerkommando. På nordspissen har det blitt åpna for en viss allmenn ferdsel, mens resten av øya fortsatt er militært område uten allmenn ferdselsrett. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Pettern1972 Svart 14.Mai.2012 Del på Facebook Svart 14.Mai.2012 Tok en bråtitt i slektsforskerdatabasen min. Er faktisk 3 generasjoner med "husmenn" fra Rauer... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
evenR4u Svart 14.Mai.2012 Del på Facebook Svart 14.Mai.2012 Psst. Korrekt stednavn er Rauøy, selv om sjøkartene og bl a Navionics kartet mitt skriver "Rauer". Og selv om dialekten sier Rævve. Rauer heter det utafor Nøtterøy og utafor Ula og sikkert mange flere steder. Er fortsatt formelt landstigningsforbud på hele øya så vidt jeg vet, men på Kalven (den nordlige delen av øya, adskilt med en lav banke mot hoveddelen av øya er det praksis å tillate ilandstigning og noe ferdsel. Men neppe overnatting. Da kommer marinejegerne og senker skuta. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Vinke Lanke Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Ok, takk for svar. Og med disse svarene så røyk helgens planer.. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Du må kamuflasje male skuta, så tror de du hører til. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Vinke Lanke Svart 15.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Du må kamuflasje male skuta, så tror de du hører til. Sitér dette innlegget Link to post
runes Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Jeg ble iallefall kjeppjagd unna for noen år siden da vi fikk tau i propellen og vi nød-ankret opp utenfor (på den plassen der det var markert med ankringsplass i kartet.....). Rauer er muligens en fin plass med med litt dårlige vibber..... Sitér dette innlegget Nesten nye papirkart til salgs syirie.wordpress.com Link to post
Ankerdrammen Svart 15.Mai.2012 Del på Facebook Svart 15.Mai.2012 Har vært i bukta bak nordkollen på utsiden flere ganger.Også ligget på stranda der. Aldri no problem Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.