Bjørn Løvjomås Startet 22.Mai.2012 Del på Facebook Startet 22.Mai.2012 Hei, jeg har en enkel bærbar Pc, med en Holux gpsmus til. Jeg får til å se posisjonen min på Google earth. Hvilket kart anbefaler du å kjøpe å laste ned. Finnes det på nettbutikk for rask lovlig nedlasting? Må bare legge til at mine pc kunnskaper er forsvinnende små... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Opencpn. Fungerer helt ypperlig. Selve kartene må kjøpes eller stjeles fra nettet da vel og merke Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Er det lett å laste ned det programmet ? satt å leste på den tråden.. å reiv av meg resten av håret... for mine manglende datakunnskaper... Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Det er ganske enkelt ja. Du finner versjonene av open cpn her . Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Er det den foreløpige siste versjon?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Finnes det lovlige kart å laste ned?? noen som vet om noe?? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 siste versjon ligger her ja. Det kommer en ny versjon i månedsskifte mai/juni. Å laste ned kart er nok ikke helt lovlig nei. Tror ikke det ligger kart for lovlig nedlasting Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 må man registrere seg hos open cpn? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 linken var til den norske siden. Du kan også laste den ned direkte her Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 tror jeg fikk til å laste ned... men så var det kart da... hmm hvor kan man kjøpe slike kart jeg kan putte inn i pc... regner med det går inn i en av åningene i pcn her Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 f.eks her. velg da kart på sd-brikke. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Gosh a meg for noen priser... men... hmmm Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 kart er ikke billig å kjøpe nei. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
M/S Bastard Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Du kan også bruke kart fra Nvdigital på Opencpn, det gjør jeg og det virker fint. da får du samme kartet som i papirutgave Nvdigital Sitér dette innlegget Link to post
Lovart låring Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Jeg har utmerket kart på mitt opencpn. Men, disse Nvdigital karta bastard, er de dyre? jeg foretrekker egentlig papirutgaven da jeg syns de er mer detaljerte. Sitér dette innlegget Ha en fortreffelig dag og et trygt seilas!Hilsen Arne. Link to post
M/S Bastard Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 980,- er prisen nå. Her er skjermdump fra min laptop med Opencpn og nvdigital kart Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 (redigert) likte egentlig den bedre enn c-map jeg, så ut som den var hakket mere detaljert Redigert 22.Mai.2012 av Pettern1972 (see edit history) Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
M/S Bastard Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 (redigert) Samme kart som båtsportkartene, så det er scannede kart Redigert 22.Mai.2012 av M/S Bastard (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Danemann Svart 22.Mai.2012 Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Kan jeg bruke Opencpn sammen med C-MAP NT+ kartbrikke fra 2002 og USB-GPS på laptopen? Hvordan får jeg evt. kartene fra brikka inn på laptopen? Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 22.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mai.2012 Det ble en nødløsning her, med god hjelp fra sønnen, og En hjelpsom kar fra Østfold, Tusen takk Pettern1972. Er fristet på å kjøpe et skikkelig kart til dette programmet. Gøy å teste litt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
quantumduck Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 (redigert) Edit: jeg lover å lese hele tråden før jeg poster jeg lover å lese hele tråden før jeg poster jeg lover å lese hele tråden før jeg poster..... Ser ut til at OpenCPN kan brukes med kartformater jeg kan kjøpe i oppdatert utgave. Sist jeg sjekket fikk jeg inntrykk av at det var vanskelig pga. krypteringsalgoritmer og tilknytta patenter. Yihaaa :) Forøvrig har jeg brukt den norske varianten fra tiki-data med navionics-kart, samt gps-pøkk og usb-adapter for kart-brikken. Enkelt og funker bra, men jeg synes grensesnittet var litt "bakvendt" i forhold til det man er vant til. Redigert 23.Mai.2012 av quantumduck (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
quantumduck Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Kan jeg bruke Opencpn sammen med C-MAP NT+ kartbrikke fra 2002 og USB-GPS på laptopen? Hvordan får jeg evt. kartene fra brikka inn på laptopen? Vet ikke hvaslags brikke dine kart er på, men for Navionics gold brikka til min Raymarin fikk jeg kjøpt et usb-adapter på nautisk forlag. Let i nettbutikken deres, så finner du sikkert noe. Sitér dette innlegget Link to post
Danemann Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Takk for hjelpa, har kontakta NF, avventer svar derfra. Sitér dette innlegget Vi slutter ikke å leke fordi vi blir gamle, men vi blir gamle når vi slutter å leke =) Link to post
egilwh Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Jeg kjøpte Tiki Navigator for tre år siden, og må bare få lov til å si hvor fornøyd jeg er, ikke minst med servicen fra utvikler. Han svarer alltid og hjelper til det er i orden. Forøvrig er det lite feil i programvaren, og veldig enkelt å sette opp. http://www.tikinavigator.no/no/index.htm Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
finnmarken Svart 23.Mai.2012 Del på Facebook Svart 23.Mai.2012 Har også snakka med han i Tiki. Veldig hyggelig og også flink til å forklare. Jeg avventer likevel, og fortsetter med mitt mitt gamle c-map. Disse gamle c-map karta er jo noen steder veldig unøyaktig, men jeg er blitt vant til systemet og liker det. Men skulle jeg kjøpt et nytt system tror jeg at jeg ville gått for Tiki. Kjempegreit når man kan få så god hjelp veiledning. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.