Lenasmartin20 Startet 23.Mai.2012 Link til dette innlegget Startet 23.Mai.2012 Hei! Skal koble lanternene i en nykjøpt draco 20' forige eier byttet motor og hadde klippt av div kabler. Har funnet en ledning til styrbor lanterne, "under rattet" kommer det en svart kabelgang som inneholder følgende kabler, en rød, en grønn, en gul, en sort, en hvit og den siste var brungrå. noen som har peil på om noen av disse er til pluss eller minus på noen av lanternene og isåfall hvilken er til hvilken??? setter stoooor pris på alle svar! Hilsen Martin Sitér dette innlegget Link to post
ekko Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Andre enden på kabelen du henviser til, finner du mest sansynlig helt bak i motorrommet, mest sansynlig koblet på noen "sukkerbitklemmer". Derfra er det avgrenet til : b.b. og akterlanterne, motorromsvifte, lensepumpe, og tankmåler. Fargen på lederne i kabelen stemmer iallefall med hvordan det var gjort på min 20ft fra -86 Sitér dette innlegget Link to post
step Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Det er sort som er minus og hvit som er plus til lanterner på min båt Stephen.T. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
adeneo Svart 24.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2012 Originalt så ble det gjerne brukt "lampettledninger" rundt til de forskjellige lanternene, bortsett fra den bak som går sammen med alt det andre som kommer bakenfra. Det er gjerne grønn til bensinmåler, grå til turteller, brun til motorromsvifte, gul til temp osv. (med forbehold om at jeg husker riktig). Se om du ser noen slike hvite eller sorte lampettledninger, ble brukt litt om hverandre, og som Stephen sier er det alltid sort og hvit til lanternene på Draco, også på de to lederne som er inne i lampettledningene. Sitér dette innlegget Link to post
Lenasmartin20 Svart 25.Mai.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2012 Takker for svar! Nå er det lys i alle lanterner :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.