Ficher Startet 24.Mai.2012 Del på Facebook Startet 24.Mai.2012 Hei . Har en Yanmar 85 HK fra 1994 kjørt 1100 timer. Når motor settes i gear og skal øke turtallet fra ca 750 til 1000 rpm begynner motoren og riste og turtallet må settes ned . Av og til minsker ristingen og motoren kan kjøres på max turtall uten risting. ( risting slutter/ avbalansering forsviner ved ca 1200 rpm av og til ) Dette hender etter at motor/motorrom er blit varmt. Kan dette være motor labber/gummi fester ? Båter har hat et langtur på ca 30 timer med godt og dårlig vær for dette ble oppdaget Avretting av aksling /flens ser bra . Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 24.Mai.2012 Del på Facebook Svart 24.Mai.2012 Er dette på snekken din kan det tyde på dysefeil tenner ikke som den skal pga feil på en dyse eller to Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Ficher Svart 24.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2012 (redigert) Er dette på snekken din kan det tyde på dysefeil tenner ikke som den skal pga feil på en dyse eller to Hei ,er på Saga 25 min. Føler også at den ikke starter like lett som min forige 66 hk yanmar. Har også hatt diesel tank rens pga mye dritt i tank/diesel. Mulig derfor dysen har feil ?? Redigert 24.Mai.2012 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 24.Mai.2012 Del på Facebook Svart 24.Mai.2012 Hei Jeg hadde akkurat samme symptomer som deg, og måtte bytte demperplate. Sveiv "som ei dyne" etter dette. Laget en tråd om det den gangen..... https://baatplassen.no/i/topic/36270-vibrasjoner-yanmar-demperplata/ Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Ficher Svart 24.Mai.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Mai.2012 (redigert) Se her ja ........ må nok ringe selger (kjøpte båt for 3 uke siden) dette er vel ikke noe som kommer etter 30 timer kjøring. Var dette en stor jobb og gjøre selv ? amt hva pris snakker vi om med den platen du brukte. (Hadde stor suksess med bytte av denne til en med silikon istedet for fjærer. Torflex vulkan het den Redigert 24.Mai.2012 av Ficher (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Viksund Bravo Svart 28.Mai.2012 Del på Facebook Svart 28.Mai.2012 Hei Var en grei jobb å bytte den, mens båten lå på sjøen. Tok en liten lørdag om jeg husker riktig. Pris ca 3500,- Sitér dette innlegget Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.