Jump to content

Erfaring med Jotun TopGloss for rulle og pensel?

Ohol

Recommended Posts

Volfro; jeg har ingen nærbilder akkurat nå, men skal prøve å få til noen relevante mot nyttår da jeg nå har tatt juleferie. Man må nesten se sånnt i LIVE for riktig inntrykk.

Jeg har testet litt forskjellige teknikker: vanlig korthåret rull eller skum gir rimelig lite struktur, ble faktisk litt sjokkert.

Rull med skumfordriver (kr20) eller fordriver/pensel av høy kvalitet (kr 100) blir nesten som lakkert. Valget faller da på billig skum. Er vel selvfølgelig mulig å vaske pensel i tynner men det gidder jeg ikke :)

Prøvde også med en billig stiv pensel fra biltema på litt småtteri, det ble så og si strøkent også.

international malingen strekker seg overraskende godt ut ettersom den herder, den er støvtørr etter ca 5-7t avhengig av temperatur selvfølgelig. Har prøvd i temp 10-15-20 grader og den er nok best rundt 10-15 grader uten at jeg er noen ekspert på dette.

Ruller med støv er selvfølgelig like gøy hver gang, det er et must å vaske den grundig før bruk. Har funnet ut noe som fungerer bra, finn frem noen ruller og en stor plate eller noe, rull masse med vannbasert malig og vask rullen nøye etterpå så er det meste av løse hår borte.

Mulig dette høres litt rart ut, men om noen andre har andre erfaringer er dette interessant.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...