Jump to content

I dag er det min tur og takke NSSR

baatsman

Recommended Posts

Startet tidlig i dag fra Koster. Vinden selvfølgelig midt i mot. Ca 8-10 m/s. Litt stamping, men ikke mye. Tenkte og være tidlig hjemme da vi har 2 som skal ha eksamen i morgen. Men sør for Søstrene, stopper VP. Seilene heises og vi avtaler med Horn Flyer at vi seiler noen strekk, mens de for tid til å hjelpe oss inn til havn. Vi seiler noen legg, samt stikker ut til Færder Fyr. På strekket tilbake skifter jeg filtre, men motoren starter ikke. Opp mot Strømtangen, og videre kryssing oppover Lera. Etter 5 timer kommer Sundt Færder, og bukserer oss opp til Gressvik. Hvor den uansett skulle. Det er greit og vite at en har NSSR i ryggen om noe skulle hende.

Takk til gutta ombord!

Vi sees!

Ja det er fint å vite at de er der. Tror de har hatt en aktiv pinsehelg. Har forflyttet meg i Hvalerparadiset fra lørdag til mandag og så de på farten rett som det var.

Mvh

Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik

Totalmedlem av RS

Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris

Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar

Jepp, de blåste ut Vesterelva og passerte oss som satt i den vesle Polarsnekka på 30-40 meters hold i går ettermiddag. At de hadde hele "fjorden" og ta av så ikke ut til å bry dem der de holdt kurs rett mot oss i et par minutter.

Så takk for at dere ga meg nok rom til at jeg akkurat fikk vridd over og ta bølga midt imot etter at dere passerte. Neste gang legger jeg over 50 meter før dere passerer meg.....

RS gjør en viktig jobb, jeg er totalmedlem og alt det der. Men å legge over ett par grader til babord når dere gikk utover kunne da umulig ha betydd noe fra eller til.... Da hadde de vært 80-100m unna.

Ikke var det noen andre båter i nærheten heller som de måtte ta hensyn til. Bare ei lita åpen snekke på vei innover ved Øyenkilen.

Redigert av Honduras (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...