Omegaen Startet 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 1.Juni.2012 Har montert elektronisk tenning på motoren min i dag. Det er Petronix Flamethrower Billet elektronisk tenning, Flamethrower II coil og nye pluggledninger. Motoren startet og gikk før jeg monterte dette. Når jeg skulle montere dette satt jeg først motoren til TDC slik at stiften på rotoren i den gamle fordeleren var rettet mot sylinder 1 (første i tenningsrekkefølgen). Deretter løsnet jeg klemmen som holder fordeleren fast og løftet opp denne. Satt så ned den nye fordeleren slik at rotoren stod likt som den gamle. Så byttet jeg coilen. Der er det jo bare pluss og jording i blokken, og pluss og minuskabel fra fordeleren. Byttet over alle tennpluggkablene fra det gamle fordelerlokket og passet på at de stod i rett rekkefølge. Prøvde så å vri om tenningen. Starteren slår inn og drar rundt, men der er helt dødt. Tar av ledningen på en plugg og holder den nærmt blokken for å se om det er gnist. Ingen ting. Tar av kabelen som kommer fra coilen og holder den mot blokken for å se om coilen sender ut noe, men der også var det helt dødt. Måler 12V over + og - på coilen når jeg vrir om tenningen. Noen som har noe idè om hva som kan gjøre dette? Link til bruksanvisningen: http://www.pertronix.com/support/manuals/pdf/billet.pdf Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Bearded Beast Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 øh jording i blokken fra coil?? Anvisningen er jo enkel den + fra tenningslås og rød fra fordeler på ene siden av coilen og svart fra fordeler til andre. Ikke noe mer Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 du sier noe der.. tenkte at den gamle var jordet til blokken, men ledningen som stod på minusen på den gamle coilen gikk jo selvfølgelig inn i den gamle fordeleren.. håper det var så enkelt.. opp tidlig i morgen og prøve å vekke naboene.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Bearded Beast Svart 1.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 Det gjorde den vettu. Det var stiften som sluttet kretsen. Med minus i jord så står det jo strøm på coilen hele tiden uten avbrudd Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2012 lett å se seg blind på ting.. jeg vet det jo egentlig godt, men har ikke montert elektronisk tenning før og var kanskje litt for ivrig under monteringen.. ser frem til å prøve på nytt i morgen.. bare noe ikke har blitt ødelagt.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Bearded Beast Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Hvordan gikk det ? Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 (redigert) det var nok denkabelen fra coilen til blokken.. så no maler motoren som en pus (tiger).. kommer du til Bergen skal eg spandere en øl på deg og litt båtpreik.. Takk for hjelpen.. var en smule oppgitt i gårkveld.. hehe.. Redigert 2.Juni.2012 av Omegaen (see edit history) Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Bearded Beast Svart 2.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 Men det var jo flotte greier at alt virket som det skulle,. fort gjort å ikkje sjå skogen for bare trær. Intet som brummen fra en V8 Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 2.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2012 tror jeg så litt tang og tare, og kanskje noen fisk og et i den skogen i går, så var lettet når den startet med en gang den ledningen var vekk.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.