Ungfolen Startet 1.Juni.2012 Del på Facebook Startet 1.Juni.2012 Hei, jeg er en ung mann på 19 år som er lidenskapelig opptatt av seiling. I og med at jeg bare er 19 år, så har jeg ikke penger til å kjøpe meg en god nok båt til å komme meg rundt i verden med. Det jeg har tenkt på er å ta kurs innen bartending, matlaging på båt, motormekanikk eller noe annet som gjør at jeg kan seile rundt i verden, uten å bruke penger. Det krever stort sett bare at jeg går i null. Jeg har lyst til å gjøre dette i noen år, før jeg begynner på et langt studium og da mister den samme friheten som jeg har nå. Er det noen som har erfaring fra noe lignende eller har noen anbefaling på hva jeg kan gjøre for å få til dette? Tenk om dere trenger mannskap, hva skal det mannskapet kunne for at dere spanderer mat og reise, hvilken spesialkompetanse er aktuelt? Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 1.Juni.2012 Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Møtte en som hadde kjøpt seg billigbåt i hjemmlandet australia og seilte til norge, han stoppet og jobbet på veien når han trengte penger. Turen tok 4 år i 26 fots seilbåt i tre. Eventuelt kan du jo muligens seile mannskap på rn båt som går jorda rundt, ta en titt på sorgenfri.com. Sitér dette innlegget Link to post
Ungfolen Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Det hørtes digg ut! Men nå har jeg kun 50 000 kroner å bruke, så det mest aktuelle er nok å være mannskap. Hvordan er prisforskjeller på båt i utlandet? Det kunne vel gått ann å dra til f.eks. Hellas for å kjøpe seg båt, regner med at det er kjøpers marked der nede nå. Kanskje det hadde gått ann å klare seg litt ihvertfall på mine skarve 50 000. Jeg har ingen erfaring ute på stort hav, jeg har seilt til Danmark fra Oslo en del ganger, men ingen atlanterhavserfaring eller lignende. Hva slags båt skal til for å kunne ferdes trygt ute på det store hav? Sitér dette innlegget Link to post
Ungfolen Svart 1.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34298928 Er det en mulighet at denne for eksempel kunne ha holdt til seiling nedover i Europa? Med mitt begrensede budsjett skjønner jeg at det også er begrenset hvor jeg får seilt. Men for eksempel Kykliadene er jo fantastiske og kan holde meg opptatt i mange måneder, hvis jeg kommer meg ned dit. Sitér dette innlegget Link to post
succes 42 1980 Svart 1.Juni.2012 Del på Facebook Svart 1.Juni.2012 Hvorfor ikke studere litt til feks . Kjøling de trenger kjølemasenister på cruskip elektrikkere osv har du det er det ikke så vanskli og få jobb i USA på crussip Sitér dette innlegget Link to post
pia brændeland Svart 22.Mars.2014 Del på Facebook Svart 22.Mars.2014 hei. jeg trenger mannskap på en seilbåt. hvis du har lyst får du bli med. du kan adde meg på facebook inger louise brændeland. er vel litt lenge aiden denne linken ble skrevet av deg.men mulighetem er der jo fortsatt. tenker langseiling hvor som helst Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.