Jump to content

Jobbe seg rundt verden i båt?

Ungfolen

Recommended Posts

Hei, jeg er en ung mann på 19 år som er lidenskapelig opptatt av seiling. I og med at jeg bare er 19 år, så har jeg ikke penger til å kjøpe meg en god nok båt til å komme meg rundt i verden med. Det jeg har tenkt på er å ta kurs innen bartending, matlaging på båt, motormekanikk eller noe annet som gjør at jeg kan seile rundt i verden, uten å bruke penger. Det krever stort sett bare at jeg går i null. Jeg har lyst til å gjøre dette i noen år, før jeg begynner på et langt studium og da mister den samme friheten som jeg har nå. Er det noen som har erfaring fra noe lignende eller har noen anbefaling på hva jeg kan gjøre for å få til dette?

Tenk om dere trenger mannskap, hva skal det mannskapet kunne for at dere spanderer mat og reise, hvilken spesialkompetanse er aktuelt?

Møtte en som hadde kjøpt seg billigbåt i hjemmlandet australia og seilte til norge, han stoppet og jobbet på veien når han trengte penger.

Turen tok 4 år i 26 fots seilbåt i tre.

Eventuelt kan du jo muligens seile mannskap på rn båt som går jorda rundt, ta en titt på sorgenfri.com.

Det hørtes digg ut! Men nå har jeg kun 50 000 kroner å bruke, så det mest aktuelle er nok å være mannskap. Hvordan er prisforskjeller på båt i utlandet? Det kunne vel gått ann å dra til f.eks. Hellas for å kjøpe seg båt, regner med at det er kjøpers marked der nede nå. Kanskje det hadde gått ann å klare seg litt ihvertfall på mine skarve 50 000. Jeg har ingen erfaring ute på stort hav, jeg har seilt til Danmark fra Oslo en del ganger, men ingen atlanterhavserfaring eller lignende. Hva slags båt skal til for å kunne ferdes trygt ute på det store hav?

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...