steff Startet 4.Juni.2012 Del på Facebook Startet 4.Juni.2012 Skal kutte vekk deler av bunnen/skroget på en 14 fots glassfiber båt. Er dobbelbunn på båten og har derfor blitt anbefalt til å bruke skum for å forme bunnen før jeg ligger glassfiber over. Lurer på hvor jeg får tak i skum som ikke trekker til seg vann og om det eventuelt finnes andre løsninger? Mvh Stefan Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Finnes mange tråder om tilsvarende reparasjoner her på forumet. Felles for de aller fleste er vel at skummet aldri blir erstattet. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
steff Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Ok, selve reperasjonen er grei. Men lurer på hvor jeg får kjøpt skummet. Må jo være skum som ikke trekker til seg vann.. Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Vil tro at vanlig fugeskum vil gå bra. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 For å si det forsiktig, de som har anbefalt deg dette har ikke filla peiling på hva de snakker om... Hvor får man kjøpt 2-komp. polyuretanskum? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 For å sitere meg selv: "Glem polyuretanskum. Du får det aldri til uten skummejiggen og motholdet. Og uten det får du ikke skummet til å feste seg slik at det blir en "box" konstruksjon. Og uten høyt nok trykk, lukker ikke cellene seg. Du har laget en diger svamp og må gjøre dette om igjen til neste år." Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Skal kutte vekk deler av bunnen/skroget på en 14 fots glassfiber båt. når du sier bunn, mener du da innvendig eller utvendig? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.