Superkul Startet 4.Juni.2012 Del på Facebook Startet 4.Juni.2012 har koblet opp og skal starte motor på pall før den settes i båten starter drar fint rundt og jeg koblet lilla ledning fra coilen til + og grå til minus iflg koblingskjema skulle det være riktig , syntes det gnistret vel mye når jeg koblet det og prøvde med en 15 amp sikring og den ryker nesten tvert hva kan det være??? noe helt teit jeg ikke husker eller tenker på??? her er ledningene fra coilen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
DieselDahl Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Hehe, det var en med samme feil her på BP for etpar dager siden. Minus på coil skal jo ikke ha konstant minus. Den skal ha avbrudd hver gang du skal ha en gnist derfor skal denne kobles til stiftene for de som har det eller til tenningsmodulen som på mange motorer sitter i fordeleren. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 (redigert) ja ...... det sitter 2 ledninger fra coilen til fordeleren også (brun og rosa), dette er elektronisk tenning Redigert 4.Juni.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
DieselDahl Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 (redigert) Ok, har ikke koblingskjema foran meg akkurat nå men den grå er til turtelleren, den lilla er 12v fra tenningsbryteren. Får håpe du ikke har brent coilen nå da, Jeg har isåfall en liggende som jeg ikke trenger. Redigert 4.Juni.2012 av DieselDahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 (redigert) oi så da skal altså bare den lilla til + ........ :sweat: jordingen er bare til godset da/ selve fordeleren i blokka??? kan jeg i såfall ødlagt fordeleren også??? Redigert 4.Juni.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
DieselDahl Svart 4.Juni.2012 Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 Hmmm, jeg tror ikke det er så stor fare for det. Når jeg tenker meg om så skal coilen tåle dette fint også. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 4.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juni.2012 oki, takk så langt da prøver jeg lilla på pluss i mrg og prøver og fyre dyret Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 5.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 HURRRRRA det stemte , lilla til + og jording selvsagt i blokka på fordeler den startet , i morgen kobler jeg vann og starter den opp så den får gått litt , legger inn video i prosjekt tråden min Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Omegaen Svart 5.Juni.2012 Del på Facebook Svart 5.Juni.2012 hehe.. vi er like flink til å koble coiler vi Jarle.. var jeg som hadde nesten samme problemet på min motor på lørdags kveld.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Superkul Svart 6.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juni.2012 (redigert) litt merkelig det der for koblingskjema sier grå er minus og lilla er pluss jeg sjekket flere ganger på skjemaet , hadde den grå gått rett til turteller hadde jeg selvsagt ikke satt den til jord har en mistanke om at det er mercruiser greier den tennnga mi og derfor jeg kløna det til?? lovet video i tråden min men har værtbså raua form i dag så det får komme i mrg eller no Redigert 6.Juni.2012 av Jarle B (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
DieselDahl Svart 7.Juni.2012 Del på Facebook Svart 7.Juni.2012 Den coilen ser ut som en mercruiser EFI coil ja, men fargene på ledningene er de samme på Merc og VP. Har du en link til koblingsskjemaet? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.