AA88Q Startet 9.Juni.2012 Del på Facebook Startet 9.Juni.2012 Yamaha vx250 og yama fjernkontroll Jeg var ute med båten for en uke siden og alt fungerte bra på båtturen. Men da jeg skulle snu båten ville ikke motoren starte. Det var ikke strøm på hverken tilt eller instrumenter. Sjekket alle kablene og det var strøm inn på motoren. Ingen sikringer var gått. Jeg lot tenningen stå på for å høre om oljepumpa startet når jeg rikket på ledningene men det hjalp ikke. Etter at jeg hadde sittet å sett på motoren i ren fortvilelse, så startet oljepumpa plutselig. Da virket alt som normalt. Det samme skjedde i dag. Jeg kom ned til båten og ingen ting virket. Da dro jeg hjem etter verktøy og da jeg kom tilbake virket alt. Jeg gikk over kablene og det virker som at det kan være koplingene inni fjernkontrollen siden hverken motor, tilt eller instrumenter virker når kontakten er dratt ut. Siden alt ser ok ut vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre/ eller sjekke. Hvis jeg kjøper ny fjernkontroll og det ikke er der feilen ligger så kan jeg bli liggende å drive på fjorden. Er det noen som har tips om hva jeg bør se etter, eller noen som har vært borti tilsvarende ? Kommentar fra moderator: Pls. les reglene før man poster, det er et abs. krav at produktnavnet skal med i tittelen.Dette som en generell kommentar, det har vært et rush av innlegg fra nye medlemmer som poster uten å ha lest reglene. Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Sjekk sikringene dine. De kan være irret, uten at det synes. Hadde det på en tidligere båt. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
AA88Q Svart 9.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Har sjekket alt av sikringer, prøvd med en annen fjernkontroll. Målt støm gjennom sikringene. Det er strøm inn på computeren. Det er ikke antydning til dårlige kontakter eller irr på motoren eller fra batteriet. Sitér dette innlegget Link to post
færd Svart 9.Juni.2012 Del på Facebook Svart 9.Juni.2012 Kan det være noen form for temperatur sikring som slår ut og som kobles inn når temperaturen blir lavere igjen? Har ikke peiling på dette, kun en tanke da jeg har vært mye borti denslags sikringer på diverse utstyr. Sitér dette innlegget Link to post
AA88Q Svart 19.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Har sjekket + og - frem til fjernkontrollen, prøvd 2 fjernkontroller Har strøm frem til kontakten. Skal begynne med målinger men har kun et dårlig koplingsskjema (Clymer). B og R osv (fargekoder) er vanskelig å skille. Det samme er linjene. Hvordan vet jeg hva jeg skal måle? Er det noen som vet hvor man får lastet ned et lesbart koplingsskjema til en Yamaha vx250 1991. Sitér dette innlegget Link to post
okeido Svart 19.Juni.2012 Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Jeg hadde brudd ved ene kabelsko pluss siden på min 50 tohatsu, brukte noen timer før jeg fant feilen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.