solan2010 Startet 13.Juni.2012 Del på Facebook Startet 13.Juni.2012 Hei! Jeg har problemer med min 50 hk mariner 1985 mod. Jeg kjøpte meg den for litt siden man har noen problemer med den -.- Når jeg starter den så går den greit littegrann og må innimellom hjelpe til litt med og fiske litt med gassen for at den skal gå. Men problemet er at den stopper opp og dette vet jeg ikke hvorfor?? Den dør liksom ut selv om jeg ruser den en del, og den går kun hvis jeg har en del turtall. Før så stoppet den opp når jeg satt den i gir, men hvis jeg gir full gass eller nesten så stopper den ikke. Så hvis jeg setter den i gir med litt under halv gass stopper den -.- Men virker ganske fin når den står i fri. Har byttet membranen som sitter i bensinpumpa på siden av gasseren og blåst ren gasseren men problemet er her fortsatt -.- Og den har 4 nye plugger også. Impelleren er også gåen så den blir byttet i morgen. Satser på at noen vet hvorfor den stopper opp og dør ut. Går på mye turtall men dør ut noen ganger da også. Har ikke peiling på hva dette kan være så satser på din hjelp :P Takker på forhånd for alle svar :) Hilsen Aage Sitér dette innlegget Link to post
solan2010 Svart 13.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juni.2012 Motoren er også ganske tung startet innimellom, og virker ikke som den blir noe særlig bedre når den blir varm... Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 14.Juni.2012 Del på Facebook Svart 14.Juni.2012 Hadde en Mercury 4 sylindret 50 hk for en del år siden, var vel en 88 modell. Hadde mye av de samme problemene. At den var tungstartet fant jeg aldri helt ut av, men "det stoppe" problemet ditt var powerpacken på min motor. Byttet den så gikk den fint, men motoren ble lett sur og "halv varm" motor var vanskelig å starte.... Sitér dette innlegget Link to post
solan2010 Svart 14.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Juni.2012 Hmm, ja men den koster vel en del :( Er det noen mulighet for og sjekke den elektronikken det er på den med noe måleapparater eller noe :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.