tek Startet 19.Juni.2012 Del på Facebook Startet 19.Juni.2012 (redigert) Driver og utbedrer og rehabiliterer en åpen båt og har noen spørsmål rundt arbeidet. Har noe krakelering (ederkoppnett) i skrogsiden etter å ha dunket borti flytebrygga, ser så langt ikke ut som det er skader i laminatet, kan dette fikses ved å frese ut 5mm spor med en dremel for så fylle med epoxy sparkel før lakkering med polyurethane lakk? Har også funnet en eldre skade som er utbedret med polyester og glassfibermatte, hvor det ser ut for at det er brukt gelcoat sparkel på topp.. Gelcoaten var ujevn grunnet dårlig arbeid og jeg har pusset dette til å bli en jevn flate, enkelte plasser dukket det da opp små felt hvor herdet polyester/glassfiber (men ikke tråder) er høyere enn gammel gelcoat. Bør jeg ta å bruke dremelen å frese ett lite søkk i disse områdene for å fylle med ny epoxy sparkel før lakkering? eller kan man trygt lakkere rett over hvis det er jevnt uten at man vil få ringer i ettertiden som markerer hvor polyesteren har vist gjennom? Og så var det det med å bruke epoxysparkel, er det nødvendig? eller kan man bruke en annen type sparkel som er litt lettere å pusse iom. at alt blir primet og lakkert?(alt er godt over vannlinjen) Redigert 19.Juni.2012 av tek (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 19.Juni.2012 Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Hei.Alle detaljer du omtaler her er vel over vannlinja.Da går det greit med produkter på polyesterbase.. Sitér dette innlegget Link to post
tek Svart 19.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2012 Takk :) Når du mener Polyesterbase så tolker jeg det som sparkel som kan brukes? Hva når det gjelder områdene der hvor glassfiberen som er støpt er gjennom gelcoaten? blir det bra å lakke rett oppå med polurethane lakk? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.