NasseN Startet 24.Juni.2012 Del på Facebook Startet 24.Juni.2012 Vurderer innkjøp av en 2,5 hester med integrert bensintank (mest sannsynlig Suzuki/Honda) til mini-jolla. Kan de bare stuves flatt inn i bil/ båt, eller må de tømmes for bensin/ stå horisontalt for ikke å få bensinlekkasje? Pga begrenset plass i både båt og bil blir det mye stress hvis motoren må "stå" såfremt den integrerte bensintanken da ikke bare kan tas på/ av? Sitér dette innlegget Link to post
7 knop Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 Den kan lagres horisontalt,men legges på riktig side dersom det er 4-takts motor Du bare stenger bensin-kran og lufteventil på toppen av tanken, no problems Sitér dette innlegget Link to post
Indy Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 Les bruksanvisningen. Min Mercury 3,5 kan ikke lagres eller transporteres horisontalt med olje på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
ko-stens Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 Har en Yamaha 4 hk 4-takt, og har ikke merket noen bensinlekkasje fra den selv. Olje, derimot... Jeg glemmer selvsagt hver gang på hvilken side den må legges... Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 har en yamaha 2,5hk firetakt, lagres liggende uten problem(må legges med holk ned) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 24.Juni.2012 Del på Facebook Svart 24.Juni.2012 Det er også viktig mhp vanninntrengning, iallfall på 2-taktere. Meg bekjent skal alle ligge på venstre side, altså med håndtaket ned. Eksosen går ut på venstre side og vann vil kunne renne inn i sylinderne om de blir lagt på andre siden. Sitér dette innlegget Link to post
NasseN Svart 25.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2012 Takker for nyttige innspill. Nedlastinger av manualer (Suzuki/ Honda) tilsier at lagring kan skje horisontalt såfremt motoren ligger på riktig side (håndtak ned) og håndtaket er satt i korrekt stilling. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 Min Suzuki 5 hk 4 takt lekker bensin når den ligger på riktig side. Det ser ut som det kommer fra forgasseren. Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 Steng bensinkrana og kjør tom forgasseren før du legger den ned. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 Er det bensinkran på en motor med intern tank? Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 (redigert) Om akkurat din motor har det må nesten du og bare du vite om den har samt hvor den sitter og funksjonsmåte. Det er lov å prøve å sette seg inn i et produkts basisfunksjoner før en tar laus. Også med hensyn til sikkerhet Redigert 26.August.2016 av Knurrbart (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 Jeg er med på den, men når selger sier at det bare er å passe på at tank lokket og lufteventilen er igjen stoler jeg på det. Spør alltid om det er noe jeg må passe på. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 (redigert) Trenger å vite om det er eller ikke. Vet ikke hvordan jeg skal finne ut. Må ha noe å si til selger og da må jeg vite om det er ventil eller ikke. Er en 02 modell Suzuki 5 hk 4 takt. Redigert 26.August.2016 av MegaTrondy (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 26.August.2016 Del på Facebook Svart 26.August.2016 vel du spurte om tips og nå har du fått et tips så noe særlig mer enn å føye til at eg aldri har sett en påhengs med integrert tank uten kran kan eg dessverre ikkje hjelpe deg med det da eg ikkje sitte på kunnskaper om spesifikke specs på akkurat den motoren om hvor den evt sitter. Det skulle ikkje være så vanskelig å sjå om en har motoren for hånden skulle man tro. Den sitter gjerne så man når hendelen uten å ta av dekselet. Du får heller starte egen tråd om ikkje Google vil være din venn. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Kanskje dette hjelper? Bilde av motoren. Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Ser ikke noe på bildet ditt, men du får følge bensinslangen fra tanken til forgasser, er der en stengekrane der, så steng den.. Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Er jo en kran på det øverste bildet ditt. Er skrudd i dekselet, like under forgasseren på bildet ☺ Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Denne? Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Ja. Er det ikke en hendel på undersiden av den? Er en bensinkran med bensinfilter inni. Om du skru av den grå koppen på, så kan du rense og eventuelt bytte filteret inni ☺ Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Må se når jeg kommer hjem. Kan ikke huske å ha sett noen hendel på den. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Nå leter du vel strengt tatt på feil sted, evt kran er skal ikkje betjenes under dekslet som nevnt men fra utsiden typisk på nedre deksel eller i front. Og hvor er dreneringsslangen din fra forgasseren? Det står en slangekobling rett ut i lause lufta på bilde ditt. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Vet ikke hvor slangen er. Drenerer forgasseren med å sku ut skruen nede litt over filteret. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Du vet at 4-taktere oftes har begrensninger på hvilken vei de kan ligge horisontalt pga smøroljen? Sannsynligvis har den et merke som sier " denne siden ned". Er påhengsmotor nytt for deg, så kan jeg forsåvidt skjønne at det ikke alltid er lett å finne frem med en gang. Sitér dette innlegget Link to post
MegaTrondy Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Vet at den skal ligge en vei ja. Har ikke hatt problemer av denne typen før, men så har jeg bare hatt to-takt motorer med ekstern tank tidligere. Der er ikke lekkasje så stort problem. Lurer eventuelt på om det hjelper å putte en ekstern tank på denne? Det er opplegg for det, men greieste er å bruke den innterne tanken på grunn av plass. Sitér dette innlegget Link to post
000 Svart 27.August.2016 Del på Facebook Svart 27.August.2016 Ja men det hjelper lite å koble til ekstern tank så lenge du ikkje finner stenge/vendekrana... og like fullt vil det være bensin i forgasseren. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.