DeVerSion Startet 26.Juni.2012 Del på Facebook Startet 26.Juni.2012 Jeg har en Hansvik 16.5 Family som jeg har byttet ut dørken i og støpt ny glassfiber dørk. Så må jo først grunne den nye glassfiberen. Og etter det hadde jeg tenkt å måle hele båten innvendig. Så åssen type lakk/maling anbefaler dere, var innom BM og dem anbefalte at jeg skulle bruke "bengalakk". Er "bengalakk" en grei løsning? Er åpen for alle forslag Mvh Glenn Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 26.Juni.2012 Del på Facebook Svart 26.Juni.2012 Jeg ville definitivt brukt gelcoat. Tåler mye mere uten å ripe seg opp. Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
DeVerSion Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Hmm. Har ikke så altfor god kjenskap til gelcoat, fører man dette på som en helt vanlig maling/lakk? Åssen er dette i forhold til pris? Må nesten føre på 3lag. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Juni.2012 Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Jeg ville brukt en 2 komponent lakk, for eksempel Biltema sin Topcoat. Blir blank og slitesterk, og er lettere å holde ren enn gelcoat. Og koster ikke stort mer enn den mye mykere bengalakken.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
DeVerSion Svart 27.Juni.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juni.2012 Takker for tips. Men siden dette er en "åpen" båt, så tenkte jeg å gjøre noen tiltak for å gjøre den litt skli sikker. Har sett at Hempel har noen kuler som man legger i det siste laget, eller kan man bruke vanlig sann? Legger også ved et lite bilde jeg fant på nett, ligner litt på denne. Bare at styrekonsol er lenger framme... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.