Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!

KongKing

Recommended Posts

Ideen om asylmottak høres jo ikke i utgangspunktet dum ut, det vil øke utnyttelsesgraden av bygningsmassen. Et annet tema: Kan ikke de som legger ut lenker sjekke om lenkene er tilgjengelige uten at man betaler en eller annen avis abonnementsavgift for å se dem?

Laholm

Ideen om asylmottak høres jo ikke i utgangspunktet dum ut, det vil øke utnyttelsesgraden av bygningsmassen. Et annet tema: Kan ikke de som legger ut lenker sjekke om lenkene er tilgjengelige uten at man betaler en eller annen avis abonnementsavgift for å se dem?

Med forbehold om at jeg ikke har lest saken det linkes til, så synes jeg dette er en svært dårlig ide. Å ha asylmottak på et slikt historisk sted som også er et turistmål.

Dette måtte i så fall være som en kriseløsning noen vintermåneder, men synes også det er en dårlig ide. Det er da nødt til å finnes bedre egnede alternativer!

Redigert av Pequod (see edit history)

Det er jo ikke Kommunen eller Forsvarsbygg som har ledig kapasitet på Oscarsborg. All sengekapasitet er leid bort til Oscarsborg Hotell og Spa. Det er vel ikke lett for dem og avlyse alle avtaler over natten. Det er kurs og konferanser hele året samt julebord når den tid kommer.

Etter hva jeg har forstått er det nettopp Oscarsborg hotell som har stilt hotellet tilgjengelig. Enhver i den bransjen opplever sitt livs bonanza om dagen, det gjelder å få stappa sugerøret godt ned i statskassa.

Har man ett par hundre senger å by på til 1000 kr. natta, gjør man et livsverk ganske fort.

Etter hva jeg har forstått er det nettopp Oscarsborg hotell som har stilt hotellet tilgjengelig. Enhver i den bransjen opplever sitt livs bonanza om dagen, det gjelder å få stappa sugerøret godt ned i statskassa.

Har man ett par hundre senger å by på til 1000 kr. natta, gjør man et livsverk ganske fort.

Da har du en link til saken?

• 3 måneder senere...

Jeg har hatt egen båt kun en sesong, og jeg er litt overrasket over hvor sterke abstinensene er. Kan liksom ikke komme meg fort nok utpå. Har dessverre en del arbeide foran meg, men har som mål å komme meg utpå ila første halvdel av april. Da er det rett på borgen:-)

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...