Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Hadde tenkt oss til Borgen denne helgen, men så fikk fruen halsvondt. Dermed ble planen endret til noen dager på Borgen til uken, men nå renner snørret, halsen er sår og jeg har fått en smule feber selv. Så da ryker vel den planen også selv om Trude nå er frisk nok til tur! :nonod:

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hadde tenkt oss til Borgen denne helgen, men så fikk fruen halsvondt. Dermed ble planen endret til noen dager på Borgen til uken, men nå renner snørret, halsen er sår og jeg har fått en smule feber selv. Så da ryker vel den planen også selv om Trude nå er frisk nok til tur! :nonod:

Du får ha god bedring, fruen også! Så havner du vel på Borgen etterhvert. Om vi ikke ser hverandre på Borgen i år er det vel ikke umulig at jeg havner i Son på veien hjemover om et par-tre uker...

Link to post
Share on other sites

Takker, fra begge. Det går rette veien selv om snørret renner. Men jeg tror jeg heller tenker litt på å avtale en dag for opptak. Det fine høstværet ser ut til å gå mot en ende, og i neste uke skal Trude tilbake til Kristiansund for et par uker. Da skal morens 98 års dag feires.

 

Og egentlig burde vi være fornøyd med nesten 120 overnattingsdøgn i båten siden vi sjøsatte 22. mars. Den første turen var tidlig påskeferie den 27. mars.

 

 

Men da så båten slik ut i hjemmehavnen.

 

bilde

 

 

 

 

Så det var bare å finne frem en spade og få bort den hvite forurensningen.

 

bilde

 

 

 

 

 

På Borgen ble det etter hvert et helt nydelig påskevær med en god del båter, så vi ble liggende 10 dager og koste oss. Gode dundyner, Eber og vifteovn

er greit å ha på den tiden. Så vi frøys ikke.

 

bilde

 

 

bilde

 

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Nå begynte Trude å ymte frempå om at jeg begynte å bli friskere slik at det kanskje kunne bli Borgen-tur til helgen likevel!

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

I påsken i år lå jeg jo på sykehus, men kanskje jeg skal stikke innom til neste år da, hvis det er blitt en tradisjon? :-)

 

I år har jeg bare vært to ganger på Borgen, en gang i januar og en gang i juni. Mern på sistnevnte tur var jeg ikke i land engang, jeg bare plukket om ungdommene mine som hadde jobbet som vakter på oscarsborg Akustiske, så det gjelder vel strengt tatt ikke...

 

Håper likevel å få med meg en liten tur innom når jeg er på vei hjem fra Bakke i månedskiftet oktober/november.

 

Her er noen bilder fra når jeg gikk i land i januar, litt mindre snø da enn i mars!

 

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Hva slags båt er det som ligger mellom deg og Abel, er det en som skal overvintre? Den har ligget der noen dager nå.

 

Ellers får dere kose dere. Trudelutt åker på land på torsdag. Vi sees vel i mars.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...