Lars H. Svart 18.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2015 (redigert) Hadde tenkt oss til Borgen denne helgen, men så fikk fruen halsvondt. Dermed ble planen endret til noen dager på Borgen til uken, men nå renner snørret, halsen er sår og jeg har fått en smule feber selv. Så da ryker vel den planen også selv om Trude nå er frisk nok til tur! Redigert 18.Oktober.2015 av Lars H. (see edit history) Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Hadde tenkt oss til Borgen denne helgen, men så fikk fruen halsvondt. Dermed ble planen endret til noen dager på Borgen til uken, men nå renner snørret, halsen er sår og jeg har fått en smule feber selv. Så da ryker vel den planen også selv om Trude nå er frisk nok til tur! Du får ha god bedring, fruen også! Så havner du vel på Borgen etterhvert. Om vi ikke ser hverandre på Borgen i år er det vel ikke umulig at jeg havner i Son på veien hjemover om et par-tre uker... Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Lars H. Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Takker, fra begge. Det går rette veien selv om snørret renner. Men jeg tror jeg heller tenker litt på å avtale en dag for opptak. Det fine høstværet ser ut til å gå mot en ende, og i neste uke skal Trude tilbake til Kristiansund for et par uker. Da skal morens 98 års dag feires. Og egentlig burde vi være fornøyd med nesten 120 overnattingsdøgn i båten siden vi sjøsatte 22. mars. Den første turen var tidlig påskeferie den 27. mars. Men da så båten slik ut i hjemmehavnen. Så det var bare å finne frem en spade og få bort den hvite forurensningen. På Borgen ble det etter hvert et helt nydelig påskevær med en god del båter, så vi ble liggende 10 dager og koste oss. Gode dundyner, Eber og vifteovn er greit å ha på den tiden. Så vi frøys ikke. Lars H. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Følger opp med noen påskebilder fra Borgen. Mye snø men det ble som Lars skriver, nydelig påskevær etter hvert. Link to post
EIRINA Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Morsomme bilder og tekst Lars H.og Flid ( Jan) sees vel til våren igjen Link to post
Flid Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Morsomme bilder og tekst Lars H.og Flid ( Jan) sees vel til våren igjen Jada Halvard, vi sees til våren. Etter snøværet var vi snart tilbake til en normalsituasjon...Beklager hvis noen av bildene er publisert tidligere. Link to post
Bonus Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 ... Etter snøværet var vi snart tilbake til en normalsituasjon... Oi, det der kan ha vært årets første utepils. Jeg fryser nesten på ryggen ... Link to post
Lars H. Svart 19.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2015 Nå begynte Trude å ymte frempå om at jeg begynte å bli friskere slik at det kanskje kunne bli Borgen-tur til helgen likevel! Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Pequod Svart 20.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2015 I påsken i år lå jeg jo på sykehus, men kanskje jeg skal stikke innom til neste år da, hvis det er blitt en tradisjon? :-) I år har jeg bare vært to ganger på Borgen, en gang i januar og en gang i juni. Mern på sistnevnte tur var jeg ikke i land engang, jeg bare plukket om ungdommene mine som hadde jobbet som vakter på oscarsborg Akustiske, så det gjelder vel strengt tatt ikke... Håper likevel å få med meg en liten tur innom når jeg er på vei hjem fra Bakke i månedskiftet oktober/november. Her er noen bilder fra når jeg gikk i land i januar, litt mindre snø da enn i mars! Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
catano Svart 20.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2015 Må der minne oss om snø og vinter? Sitter her å nyter den beste høsten 150 år sier de. Mvh Mvh catano Link to post
Lars H. Svart 20.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2015 Litt snø er da ingen hindring for båtliv? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
catano Svart 20.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 20.Oktober.2015 Det stemmer sikkert, men alt av arbeid det gir. Kulde er også trist, tenk på alle klærne en må pakke inn kroppene med. Nei snø og kulde hører bare til høyt i fjellet og ikke ved vår vakre kyst. Mvh Mvh catano Link to post
Flid Svart 21.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2015 Vi har hatt en lang periode med godt høstvær på Østlandet også. Her et bilde tatt fra Sætre og Nordover mot Håøya for noen dager siden, men snøen kommer og båtlivet stopper ikke av den grunn. Link to post
catano Svart 21.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2015 det var da pent mvh catano Mvh catano Link to post
Bonus Svart 21.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2015 Vi får håpe det ikke er like mye snø i morgen. Planlegger årets kanskje siste tur før opptak, nettopp til Borgen Link to post
Lars H. Svart 21.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2015 Vi dropper tur, vi snufser og harker begge to og er ikke i form. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bonus Svart 21.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 21.Oktober.2015 (redigert) . ikke i form. God bedring til dere begge, da Redigert 21.Oktober.2015 av Bonus (see edit history) Link to post
Flid Svart 27.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2015 Sesongen er ikke over. Strøm og vann på bryggene på Borgen. Perfekt vær i dag. Link to post
Lars H. Svart 27.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2015 Hva slags båt er det som ligger mellom deg og Abel, er det en som skal overvintre? Den har ligget der noen dager nå. Ellers får dere kose dere. Trudelutt åker på land på torsdag. Vi sees vel i mars. Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Flid Svart 27.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 27.Oktober.2015 Det er en Polar 29 som skal ligge her i vinter. Den lå tidligere borte ved kølaskuret. Det er sønnen til kona til han som har vært Havnevakt på Borgen i høst. Var det komplisert... Vi sees sikkert ved påsketider neste år. Link to post
strek1 Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 Det var en god beskrivelse Flid . Første vinteren jeg skal ha den liggende på vannet. Blir spennende ☺ Link to post
Flid Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 (redigert) Der var du ja... Det var det eneste jeg klarte uten for mange navn involvert. Himmelvogna har det bra, alt under kontroll :-) Redigert 28.Oktober.2015 av Flid (see edit history) Link to post
strek1 Svart 28.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2015 (redigert) Så bra! Godt å vite at noen følger med ☺. Fikk akkurat tilsendt et flott dronebilde ? Redigert 28.Oktober.2015 av strek1 (see edit history) Link to post
Klovn1 Svart 31.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2015 Da er det bare å begynne og glede seg. Ryktene sier at Oscarsborg skal bli asylmottak, en gledens dag at borgen igjen kan brukes til det den var tiltenkt, å beskytte mennesker. Link to post
sap_2000 Svart 31.Oktober.2015 Link til dette innlegget Svart 31.Oktober.2015 Da er det bare å begynne og glede seg. Ryktene sier at Oscarsborg skal bli asylmottak, en gledens dag at borgen igjen kan brukes til det den var tiltenkt, å beskytte mennesker. http://www.mediemix.no/detail/745244-Oscarsborg-kan-bli-asylmottak Mvh. SAP Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn