Jump to content

Jeg slår et slag for Oscarsborg!


KongKing

Recommended Posts

Ja, på Borgen er det vann året rundt. Både der RS ligger og ved fergekaia. Dessuten er det vann innerst på gjestebrygga på Vollen marina om det et nærmere.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Den gamle impelleren har satt seg helt fast, med det verkøyet vi har ombord, dårlig posisjonering pluss prolapsen min er det visst ikke håp, vi slet i over en time i går uten resultater. Nå siger vi meget sakte mot Oscarsborg med slappe seil, håper på et og annet vindkast, samt at noen har bedre egnet verktøy å låne bort når vi kommer frem. Noe av utfordringen er at det er lite avstand fra impeller til veggen i motorrommet.

Link to post
Share on other sites

Den gamle impelleren har satt seg helt fast, med det verkøyet vi har ombord, dårlig posisjonering pluss prolapsen min er det visst ikke håp, vi slet i over en time i går uten resultater. Nå siger vi meget sakte mot Oscarsborg med slappe seil, håper på et og annet vindkast, samt at noen har bedre egnet verktøy å låne bort når vi kommer frem. Noe av utfordringen er at det er lite avstand fra impeller til veggen i motorrommet.

Jeg har en slik impellertang om bord, men jeg er tidligst på Borgen skjærtorsdag...det er vel kanskje andre der som kan hjelpe deg før det?

 

Jeg kommer til å legge båten ved gjestebrygga til Drøbak båtforening hvis det er plass der skjærtorsdag. Skal sjekke kamera og ringe før jeg drar. Skal på middag til noen som har hytte utenfor Drøbak kl.17. Tar båten over til Borgen når jeg kommer fra middagen og overnatter der. Kunne ha lagt båten på Borgen først, men siste ferge fra Sundbrygga går så tidlig som 19.50 på skjærtorsdag, og det er minst en time for tidlig, så da må jeg gjøre det sånn...

 

Avgang retning Horten etter frokost på fredag. Ser at det er meldt litt vind, men ikke avskrekkende mye. Gråvær bryr meg ikke. Gleder meg! :-)

Redigert av Pequod (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ja, på Borgen er det vann året rundt. Både der RS ligger og ved fergekaia. Dessuten er det vann innerst på gjestebrygga på Vollen marina om det et nærmere.

Husk å fylle vann etter å ha vasket båten. Vet noen har glemt dette.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Vi var innom her på vei hjem til Sandefjord. Flott gjestehavn med alt man kan ønske seg, en spesiell takk til den hyggelige havneverten som tok så godt i mot oss. Service på høyt nivå. Hyggelig bryggeprat med andre på siden her ble det også. Takk for oss,vi kommer gjerne innom en annen gang.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...