Jump to content

Hvordan fjerne plomben på en 9,9 Yamaha sport(4-takts)


Halli7

Recommended Posts

  • 5 måneder senere...

Til start av tråden; det er meget lett å fjerne denne begrensninger, ta først av lokket på motoren, deretter beveger du på gasshåndtaket. Se på motoren hvor det beveger seg, så vil du se en sirkelformet plastiske som stopper mot et metallstykke som er festet med en torxskrue. Skru ut torx og ta av metallstykket. Beveg på gasshåndtaket igjen, og du vil se at du nå kan gi mer gass enn før. Akkurat denne motoren er bygget som en 15-hester, og vil ikke ha noen problemer med dette. Til slutt må du nyte økt akselerasjon og toppfart;-)

Link to post
Share on other sites

Selvfølgelig!

 

På Yamaha 9,9 Sport er avgift for 15 hk betalt. Så kan ikke være mer lovlig / lettere å gjøre dette enn på denne motoren. Vi har 2 av disse, en med kort og en med lang stamme. Sitter en gul plastdings på gass-draget / stopper, bare å fjerne denne så får du mer turtall. Da er den helt identisk med 15 hesteren.

Link to post
Share on other sites

  • 6 måneder senere...

Nei, før fjerning av "dings" som hindrer full gass. Effektavgiften for 15 hk er nemlig bet. ved kjøp av ny Yamaha 9,9 sport.

 

Dette er en 15 hk motor som er ordnet slik at den gir 9,9 hk. Den kan derfor benyttes av ungdom under 16 år. Når poden har blitt eldre kan den benyttes som 15 hk.

 

Økonomisk, praktisk, smart markedsføringsmessig og

lovlig.

 

Den går i tillegg mye mer behagelig og stille en en "vanlig" Yamaha 9, 9 hk med mindre sylindervolum. 362 vs 212 cm3.

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

 

Jens Stoltenberg, Statsministeren, her på Båtplassen...? :confused::wink:

 

Skivebom.

 

Er bare ett parti som vi vil ha mer politi og kontroll, lov og orden partiet, og de er godt representert her. Du bør orientere deg litt bedre før valget.

----------

 

Men er det regler for båtmotorer på linje med bil, dvs at når motor er så og så gammel så kan man øke effekten uten å utløse ekstra hk-avgift?

Link to post
Share on other sites

Dersom en bedrift øker effekten, så utløser det avgift som bedriften må sørge for. Som privatperson utløser det ikke avgift på å trimme båtmotorer dersom en gjør det selv... ... Så kan det kanskje diskuteres om hvem som trimmer når en selv skrur ut ECUen på en motor og sender den bort for omprogrammering, og selv monterer den på plass igjen etterpå... TASent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Dersom en bedrift øker effekten, så utløser det avgift som bedriften må sørge for. Som privatperson utløser det ikke avgift på å trimme båtmotorer dersom en gjør det selv... ... Så kan det kanskje diskuteres om hvem som trimmer når en selv skrur ut ECUen på en motor og sender den bort for omprogrammering, som selv monterer den på plass igjen etterpå... TASent from my GT-I9505 using Tapatalk 2

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...