Jump to content

Sjøen for alle 2013


Bitteliten

Recommended Posts

Det er vel enklere å komme seg til Lillestrøm enn til Fornebu, til Fornebu vil vel bilen være omtrent den eneste mulige ankomstmuligheten. Kommer en med fly nå så må en først kjøre tog før en finner en eller annen buss for å komme seg dit,

Kommer du med fly til Gardermoen vil alle flytog som stopper på Lillestrøm også stoppe på Lysaker. Fra togstasjonen på Lyasker går man rett av perrongen og ned på busstoppen der du setter deg på buss 31 som går hvert 6. minutt fra tidlig til seint, hverdag som helg.

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Sjøtunga: Det er riktig at alle flytog som stopper på Lillestrøm også stopper på Lysaker. Men det er betydelig lengre å gå fra Lysaker til Fornebu enn fra Lillestrøm til messehallen der. Når det er sagt; jeg har sløyfet messen de siste årene fordi jeg ikke egentlig er interessert i å betale en formue for å komme inn på et område der jeg har lov til å kjøpe mat og drikke til overpris, og se ting jeg ikke er interessert i. Dersom de klarer å vise på første messe på Fornebu at de viser mer interessant båtutstyr, så skal jeg vurdere å dra dit neste år eller året etter.

Laholm

Link to post
Share on other sites

Sjøtunga: Det er riktig at alle flytog som stopper på Lillestrøm også stopper på Lysaker. Men det er betydelig lengre å gå fra Lysaker til Fornebu enn fra Lillestrøm til messehallen der.

 

Gangavstand fra Lysaker togstasjon til busstoppen er kanskje 30 meter, og fra busstoppen Fornebuparken til Telenor Arena er kanskje max 100m. Til sammenligning er det flere hundre meter fra togstasjonen på Lillestrøm til Norge Varemesse.

 

Nå mener jeg ikke at dette er noe avgjørende argument for noe som helst, men skal man argumentere bør man iallfall ta rede på fakta i saken... :rolleyes:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

det er nok å se på kartet

Lillestrøm ligger langt oppe i bondelandet, egner seg best for skurtresker og traktor utstillinger.

Fornebo ligger sentralt for 1/2 parten av de norske fritids båtene.

 

Kommunikasjon er ikke noe problem. Fra Lysaker går det store busser hvert 2,dre minutt omtrent.

Parkering er også greit, men P-mafiaen ( Europark og Q-park skal sikkert ha sin rikelige andel )

Det aller beste til slutt. Jeg jobber på Fornebo og kan nå gå på båtmessa hver dag.

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner at de fleste her setter ting på spissen, og bare skal være litt morsomme på bekostning av Lillestrøm. Det er kanskje noen som tenker mer fotball enn båt her?

 

For det er vel ikke noen som er så feite at de ikke orker å gå den korte distansen fra togstasjonen på Lillestrøm til hallen? Argumentene om avstanden til hallen fra togstasjonene minner meg om folk i USA som på død og liv MÅ parkere rett utenfor inngangen, for så å gå flere kilometer inne i de enorme shoppingsentrene...

Link to post
Share on other sites

For det er vel ikke noen som er så feite at de ikke orker å gå den korte distansen fra togstasjonen på Lillestrøm til hallen? Argumentene om avstanden til hallen fra togstasjonene minner meg om folk i USA som på død og liv MÅ parkere rett utenfor inngangen, for så å gå flere kilometer inne i de enorme shoppingsentrene...

 

Ehm,.. hva er det egentlig du tenker på?. Jeg har ikke sett andre argumenter i den leia der enn de med motsatt fortegn, nemlig at Telenor Arena er aaaalt for avsides til at det er mulig å komme seg dit på noen rimelig måte... :rolleyes:

Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske

med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP!

Link to post
Share on other sites

Argumentene om avstanden til hallen fra togstasjonene minner meg om folk i USA som på død og liv MÅ parkere rett utenfor inngangen, for så å gå flere kilometer inne i de enorme shoppingsentrene...

 

Dette (denne holdningen) kan man da oppleve daglig i Norge også, ikke minst alle de som parkerer bilen så nær inngangen til en bensinstasjon at man nesten ikke kan komme inn/ut av butikken og gjerne har blokkert tre pumper i samme slengen?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Det vil i alle fall være svært vanskelig å kjøre båten inn på Fornebu Arena uten å gå veien om veien så om båten skal fraktes 134 versus 152 kilometer ( eller 7 versus 25 kilometer) på landeveien er helt uten betydning for kostnadene i denne forbindelse.

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Telenor arena må være liten i forrhold til messehallene på Lillestrøm så de som håper på flere båter og mere utstyr må jo bli skuffet? Nå har vel ikke alle hallene blitt fult utnyttet på Lillestrøm siste årene men jeg tror ikke alle som var der i vår vil få plass inne i telenor arena hvis de ikke tar tribunene til utstilling også da.

Link to post
Share on other sites

Blir vel til at jeg tar turen, som alltid. Båtustilling for å se på båt er vel best på Båter i Sjøen synes jeg, så håper Fornebu kan bli mer utstyr og slikt.

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...