Jump to content

Sjøen for alle 2013


Bitteliten

Recommended Posts

Utstillinga på Tjuvholmen var grei nok, jeg håper den også blir en årlig foreteelse.

 

Men dukker nok opp på Fornebu også. Blir aldri lei av å se på båt. Inspirasjon for egne prosjekter, ny teknologi. Også kurver og linjer, selvsagt.

 

Innendørs utstilling er ikke like attraktivt.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Da vil jeg vurdere å reise på messa igjen. Har ikke vært på "sjøen for alle" siden de flyttet fra Sjølyst.

Reiser da ikke langt inn på bondelandet for å se på båter. :lol:

Ja, jeg er sær :giggle:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Huff, det var dumt. Nå må jeg krongle meg tvers gjennom Oslo for å komme til messen. Det var litt greiere å svippe bortom messen da den var i Lillestrøm, 5 minutter kjøring dit. Hvordan er det med parkering på Fornebu? Jeg har ikke vært på de kanter siden det var flyplass der.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Pensjonister er travle folk.

 

Husker forresten godt at du inviterte meg på en kaffekopp hvis jeg kom forbi på vei til utstillingen for en del år siden hvilket jeg ikke fulgte opp, men vil uansett gjerne gjøre gjengjeld!

Redigert av Mouche (see edit history)

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kan man egentlig kalle dette "Sjøen for alle", da prisnivået på utstillingsobjektene ligger fra en mill. og oppover? Dette viser at sjøen så langt fra er for alle...

Og kanskje OF stiller med egen stand med siste nytt i bøyer og vimpler? :giggle:

Redigert av Figaro (see edit history)

Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod.

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Mange ulike "båtmesser" er etablert de senere årene på Østlandet. Kommer grepet med Fornebu og Telenor arena til å dra seilbåtene tilbake til messa? Trivelig med turer både til Drøbak og Lengabukta, men det blir forholdsvis oppsplittet etterhvert.

 

Kjøper ikke stor båt så mange ganger i livet, så jeg savner egentlig mer vekt på stands med utstyr, kompetanse etc. Og så hadde det vært kanon med noen ordentlige debatter: Vestpåbud, hastighetsforbud, bøyeeksklusivitet, Dockspot - her er det bare å nevne i fleng!

Link to post
Share on other sites

Vi får håpe Telenor Arena egner seg bedre til båt enn til fotball....

 

Som en fotball-interessert kollega(Heia Braaaa'ann) sa til meg, "det bygget er like grått på utsiden som fotballen som spilles på innsiden".

Siden jeg ikke er det minste interessert i fotball vet jeg ikke helt hva han snakket om, men det hørtes nå fornuftig ut... :)

Link to post
Share on other sites

Hva var galt med parkeringen i Lillestrøm? Eller avstanden til tog og bussterminal? Hva var dårligere med logistikken der enn hva en kan forvente på Fornebu? Men så klart, - for de som bor på feil siden av fjorden, er jo alt bedre enn om en må gjennom Oslo. Jeg er selv en egoist som trivdes godt med 5 minutters kjøretur til en stor parkeringsplass vegg i vegg med messehallene på "bondelandet" og slapp å stampe meg gjennom køene i Oslo. Det er jo mange fra "bondelandet" som har båt, og alle er vel ikke bønder? Det finnes faktisk en enorm flyplass med høyteknologi som overgår alle duppeditter en har i båt der, kun 20 minutters kjøring unna. Jeg bor der selv uten å være bonde. Så klart hadde det vært artig å bo i havgapet på Averøya og opplevet høststormene (med strømutfall i dagevis), men sjøen foretrekker jeg å besøke med egen båt. Og båtmesser med kortest mulig avstand hjemmefra. Er det ikke slik for de fleste?

 

Lars H.

Men nå må jeg på sjøen igjen,

etter 4 uker ute, er en dag hjemme

frustrerende og tar på humøret

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Hva er galt med beliggenheten, kan du forklare det litt i detalj? Ref mitt innlegg like før ditt.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Helt enig med deg Garf73. Jeg har ingen planer om å bytte båt. Det er stands med utstyr som er spennende, men det er det dessverre blitt mindre og mindre av. Leiprisen for stands er nok blitt for høy for de som solgte tauverk og teiner slik det var i "gamle dager".

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Det er vel enklere å komme seg til Lillestrøm enn til Fornebu, til Fornebu vil vel bilen være omtrent den eneste mulige ankomstmuligheten. Kommer en med fly nå så må en først kjøre tog før en finner en eller annen buss for å komme seg dit, og det vil jeg tro er litt "huffenpuffen" for en del. Men jeg kommer selvfølgelig også til å ta turen til Telenor arena for å kikke på båter i 2013, akkurat som i 2012, 2011, 2010 o.s.v. Blir sikkert mye fint å se på i 2013 også.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Link to post
Share on other sites

Spennende nyhet, messa på Lillestrøm ble jeg forsynt med for lenge siden men kommer vel til å gi den et nytt forsøk på Fornebu.

 

Når det gjelder parkering så synes jeg å minnes en gjørmete møkkaparkering på Lillestrøm, tok toget dit en gang å det var greit bortsett fra at NSB vet å ta seg betalt.

 

Kan noen for ordens og miljøets skyld redegjøre litt rundt offentlig kommunikasjon fra nærmeste jernbanestasjon?

Link to post
Share on other sites

Når det gjelder parkering så synes jeg å minnes en gjørmete møkkaparkering på Lillestrøm

Da er det feil på minnet ditt. Der er det en enooorm parkering, asfalt, oppmerkede plasser og selvfølgelig betaling. Egne plasser finnes for handikappede rett ved inngangene.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...