ventefjord Startet 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Startet 29.Juni.2012 Etter gjentatte utsettelser på leverings dato på bestillt dele fra lokal forhandler prøver eg lykken her om noken kan hjelpe. Saken:Måtte ha ny styrekabel, styresnekke og tilt tube til årets sesong. Dette vart bestillt og styresnekke og kabel kom til forhandler. Tilt tube skulle komme noken dager seinere, men etter 2-3 utsettelser på levering har det no gått 5 uker siden bestilling.Fikk beskjed igår om at det kommer antaglig til å ta ytterligere 4 uker før den kommer(Brunswick Nederland var tom og måtte bestille opp fra Usa var beskjeden) For å ikkje tape enda meir av sesongen tenkte eg å høre her om det var noken som visste om en forhandler som har godt delelager evt. noken som jobber hos forhandler og kan sjekke, etc(har ringt endel rundt allerede uten hell) Er en Mercury 90hp 4-takt 2001 modell Har dele nr:826125A 1 Link til dele skisse:http://www.boats.net/parts/search/Merc2/Mercury/90%20(4-STROKE)/0G960500%20thru%200T800999/Transom%20Bracket/parts.html Er del nr.4 på skisse. Etter det eg har funnet ut, passer hylsen/tuben endel motorer fra 60-225hk, så med litt flaks håpet eg en forhandler kan ha den inne. Så alle tips og hjelp blir motatt med stor takk! Sitér dette innlegget Link to post
Pettern1972 Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Ravns-garage.no har masse rart liggende.... Sitér dette innlegget Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
KjetilSt Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Hva med ebay? Kanskje denne http://www.ebay.com/itm/Mercury-New-OEM-Tilt-Steering-Tube-Clamp-Bracket-42078-/190674908132?pt=Boat_Parts_Accessories_Gear&hash=item2c651c33e4&vxp=mtr#ht_12224wt_1163 Sitér dette innlegget Link to post
ventefjord Svart 29.Juni.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Takker for svar, ravns-garage.com vart kontaktet. Foruten en hyggelig samtale til ravns, så ser det ut som di kan levere manglende del til neste Fredag. Altså 1 uke kontra 4 uker, så det må siest å være bra. Takker igjen for respons. Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Starteren tok kvelden på en 2007mod. 115EFI jeg hadde for en tid siden(Reklamasjon). Hvis delen var på lager så skulle det ta 2 dager for levering. Denne startmotoren var imidlertid ikke lagervare, så den måtte bestilles i fra USA, og det tok seks uker. Veldig morro midt i Juli. Sitér dette innlegget Link to post
Ankerdrammen Svart 29.Juni.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Juni.2012 Dette er ikke ett nytt problem.Pleier å sjekke om delene er på lager i europa.Er det negativt lønner det seg å heller handle hos forhandler i statene med flyfrakt.Problemet ligger i skipsfrakt mellom usa og europa.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.