KalleH Startet 3.Juli.2012 Del på Facebook Startet 3.Juli.2012 Jeg har en Sweden Yacht C34 fra 1984 med teakdekk. Mange av natene er løse. Teakstavene forøvrig er i rimelig god stand og det er ingen indikasjoner på at dekket har løsnet fra underlaget. Vi har ikke behandlet teaken på noen annen måte enn at jeg har skrubbet dekket med grønnsåpe hver vår. Jeg vil gjerne ha tips: Har noen erfaringer med gamle teakdekk på denne typen båter: Bør teaken skiftes, eller holder det å nate om? Dette er såvidt jeg vet en skittjobb som tar lang tid - og at det nærmest er like greit å skifte hele dekket når man først er i gang. Har noen tips om hvem som kan gjøre jobben, samt hvor mye det koster / bør koste? Vet at det er noen på Orust som gjør dette - Magnusson Varv - noen som vet om andre? Sitér dette innlegget Link to post
@ArneO Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Jeg natet om dekket i år, på en Sweden Yachts 340. Dette er beskrevet i en tråd her tidligere. Ellers er det litt bilder og slikt her: http://sy340camilla.blogspot.no/2012/05/da-er-teakdekket-ferdig.html Jeg reiste til Sverige og kjøpte natemasse for rett over 3000, så det ble ikke dyrt å gjøre det selv. Eneste var at det tok masse tid. Det var ikke vanskelig, og resultatet ble veldig bra synes jeg selv. (Ingvar Johnsen fra "Trygg på sjøen" fikk denne jobben satt bort og betalte 50 000 + mva) Sitér dette innlegget Båtplassen-presentasjon av båtenS/Y Camilla - blog / logg Link to post
Bitteliten Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 (redigert) Brødrene Martinsson på Orust. Finnes også noen i Langesundt. BlissX har brukt et litet verft på Orust som jeg ikke husker navnet på Jeg hadde nok seriøst vurdert kunsstoff teak etterligning som tek dekk http://www.tek-dek.eu/find-dealer Redigert 3.Juli.2012 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
KalleH Svart 3.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Jeg har nå kommet i kontakt med et verft som heter Orust Yacht Service. Der fikk jeg høre at de legger nytt teakdekk for 5 700 SEK/m2. Dette vil si at for en 34 foter vil det si rundt 90 000 SEK - litt avhengig av hvor stor del av dekket som har teak. Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 3.Juli.2012 Del på Facebook Svart 3.Juli.2012 Hadde selv maken båt og den begynte å lekke i dekket på slutten. Jeg ville ikke bare natet dekket for du må regne med at også skruene kan lekke så jeg ville tatt opp alle skruer som står litt høyt, kuttet dem og frest dem litt lavere før du plugger på nytt. Hvis du har lekasjer må du være sikre på at du får dem tette som en del av operasjonen og det kan ofte være vanskelig. Teaken etter så mange år 30+ er sannsynligvis ganske slitt ned så du må vurdere hvordan du gjør det for å sikre et godt resultat. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.