Per Egil Startet 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Startet 5.Juli.2012 Hei... Har fått litt problemer med min volvo penta når jeg passerer 2000 rpm..... hvis jeg går over dette så går den 200 til 400 rpm opp av seg selv ...den kan også finne på å gå litt ned men ikke mye...Dette er begynt nå nylig......er ikke helt sikker selv på hva dette kan være så jeg søker litt hjelp her inne ... Når jeg går over 2500rpm så kommer det en del blårøyk ut .....dette har ikke vært før...Ligger jeg på 1800 til 2000 rpm så går båten helt fint å ikke noe problem eller røyk.. her om dagen da vi var ute å fisket så skulle jeg stanse opp å stoppe motoren da den ruset seg opp til 3000 rpm av seg selv.....Da jeg hadde satt kontrolleren i nøytral....måtte bruke stopp knappen for å få den til å nesten stoppe før jeg trykket knappen inn igjen for at den skulle fortsette å gå på tomgang..... er det noen her inne som kan hjelpe meg??? Ser frem til snarlig hjelp :) Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 5.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2012 Jaging er vel ofte et resultat av diselfiltre som burde ha vært skiftet. Skjønt, jeg trodde det kanskje var mest fremtredende på tomgang. Har du byttet disse i år, og/eller har du kjørt tankene ganske tomme? (sistnevnte øker risiko for å dra med 'rusk og rask' fra tanken.) Sitér dette innlegget Link to post
Per Egil Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2012 Diesel filteret skiftet jeg i fjor sommer å er helt fint ...Har kjørt dieseltanken rimelig tom men det var også før jeg skiftet filteret inkl hele huset....Så er helt lost her med hva det kan være :( Tanken var også rengjort før dette skjedde..Kan det være luft i systemet???Olje og vannnivå er fint .....skiftet olje å gearolje før sesongen startet... Sitér dette innlegget Link to post
Per Egil Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Juli.2012 Lurte påom det kan være dieselpumpen som holder på å kødder med meg ....Eventuelt kjøpe den ny men er jo ikke vits i å kjøpe den ny vist det ikke er den som er problemet.....anyone???? hjelp :) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 7.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Diesel filteret skiftet jeg i fjor sommer å er helt fint ... Du tuller nå går jeg ut fra? Du har ikke skiftet filter i år og gidder ikke sjekke det siden det "bare" er ett år gammelt? Mye dritt kan samle seg i et dieselfilter på kort tid, og de fleste av oss skifter minst en gang i sesongen.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Per Egil Svart 7.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2012 Kjøpte nytt hele drivstoff filter inkl hus samt skiftet alle slanger i fjor rett før båten kom på land.. Har selvfølgelig skjekket filteret...Det så helt fint ut så skal ikke være nødvendig å skiftet det enda :) Skal ned i båten nå å sjekke om det kan være membranen på pumpen som er dårlig :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.