Jump to content

Volvo Penta D1 30 vann i motorrom

Snorre D

2 medlemmer har stemt

MENINGSMÅLINGEN ER IKKE SYNLIG FOR GJESTER: Vennligst Logg inn eller registrer for å se og delta.

Recommended Posts

Hei

Jeg har en utfordring. Jeg har hatt litt problem med irring på motorens styrbord side. Det var noe vann under motoren. Hva kan dette være? Som sagt er den en VP D1 30. På babord side er det NULL vann og "rust" irring. Hva anbefaler dere meg og gjøre for å "rense vekk" dette irret og rust for at det ikke skal fortsette. Hvor kommer dette vannet fra. Litt usikker om det smaker salt eller ikke, men lukter ikke. Klart vann.

Når motor er i gang skal kjølevæske være tom eller på max ennda? skal denne måles når motoren går eller er av?

img_11001.jpg

Redigert av Snorre D (see edit history)

Enig. Snakket med VP og dem forklarte at det er slange opp på styrbord side av rom som har en ventil på toppen som skal slippe ut trykk. Denne trenger å få en slange på seg ned i brønnen. Dvs at dette er kjølevann slik jeg forstår. Sykt dårlig at dette ikke er gjort fra starten av :(

For å få vekk rust/irr, bruk en stål eller messingbørste på drill, avfett med aceton eller rødsprit, grunn med en rustprimer spray, og til slutt lakk opp med pentagrønn spray. Blir som nytt.

-----------------------------------------------------------------------------------
Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!
Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no
-----------------------------------------------------------------------------------

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...