Snorre D Startet 6.Juli.2012 Del på Facebook Startet 6.Juli.2012 (redigert) Hei Jeg har en utfordring. Jeg har hatt litt problem med irring på motorens styrbord side. Det var noe vann under motoren. Hva kan dette være? Som sagt er den en VP D1 30. På babord side er det NULL vann og "rust" irring. Hva anbefaler dere meg og gjøre for å "rense vekk" dette irret og rust for at det ikke skal fortsette. Hvor kommer dette vannet fra. Litt usikker om det smaker salt eller ikke, men lukter ikke. Klart vann. Når motor er i gang skal kjølevæske være tom eller på max ennda? skal denne måles når motoren går eller er av? Redigert 6.Juli.2012 av Snorre D (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
LM 9725 Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 På helt generelt grunnlag; finn ut om det er det ferskvann, saltvann eller kjølevann. Vet ikke hva som er rett måte å teste, men jeg synes enkleste er å smake. Saltvann er salt, kjølevann er søtt og ferskvann har som regel bare bismak av skittent maskinrom... Sitér dette innlegget Link to post
Snorre D Svart 6.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 Enig. Snakket med VP og dem forklarte at det er slange opp på styrbord side av rom som har en ventil på toppen som skal slippe ut trykk. Denne trenger å få en slange på seg ned i brønnen. Dvs at dette er kjølevann slik jeg forstår. Sykt dårlig at dette ikke er gjort fra starten av :( Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 6.Juli.2012 Del på Facebook Svart 6.Juli.2012 For å få vekk rust/irr, bruk en stål eller messingbørste på drill, avfett med aceton eller rødsprit, grunn med en rustprimer spray, og til slutt lakk opp med pentagrønn spray. Blir som nytt. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.