Jump to content

Utrolig at det går bra

Astor

Recommended Posts

Vi la til ved diselpumpekaia i Drøbak båthavn for å handle is til alle ombord. Mens jeg står på brygga hører jeg en båt ruser opp inne i havna. Ut kommer en skjærgrdsjeep med en en voksen kar ved rattet. Bak henger en kvinnelig vannskiløper som i sin iver til å komme i ballanse skjener mot vår båt og bommer med noen centimeter.

Innseilinga til Drøbak båthavn er grei nok og trolig ikke bredere enn 3

25-30 meter. Hadde en båt kommet nordfra og tørnet inn i havna samtidig ville ulykken vært et faktum.

Vi var flere som opplevde dette senarie og holdt pusten mens det pågikk.

Vi sa alle: Godt det gikk bra. Phuuuu

Hva tenkte båtføreren da han valgte å starte inne i en båthavn med stor trafikk?

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Når jeg leser resumanget til andre her ang vannskuter så kommer det nok ønske her om og forby båttypen. Eller gjelder det kun for ting du selv eller naboen har. ;)

Litt usikker på hva du tenker her.... Forsvarer du slik kjøring?

I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so...

Kragerø 26 med Sole SM616 

De som er nogenlunde oppegående starter vel neppe fra en båthavn som trådstarter etterlyser poenget ved. . På den annen side, Forbud er neppe tingen med mindre en ønsker å fremtre som den rødgrønne fare som forhåpentligvis blir borte høsten 2013., og gjør hva de kan for at båtfolket skal få det værst mulig i regnværet. . :thumbsup: Det er vel å¨tide å titte over til kontinentene, ikke kun å se i sin egen nisseryggsekk. :eek:

:flag:

Redigert av Contraband (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Det MÅ være lov å ta livet av seg selv. Frihet heter det!

Selvmord er ikke forbudt etter norsk lov så den friheten har du, men man kan kanskje ha litt i bakhodet hva en slik handling medfører av utgifter og/eller problemer/ubehag/sorg osv for andre?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Er enig at det ikke er nødvendig å dra opp vannskiløpere inne i havnebassenget, men man bør også på lansbasis der det er interesse legge tilrette for vannsport. Noe plasser i landet er kommunene veldig flinke til å tilrettelegge og gi tillatelse til vannskikjøring i egnede vann, hvor man kan ha permanente baner og utstyr! I Kristiansand hadde vi en 10 års periode en aktiv vannskiklubb......søknader og å etablere seg I "X" antall vann ble blankt avvist. Dere vill ikke tro hvor stor skade 1 vannskibåt + 1 vaktbåt ville gjøre på økosystemet i sommerperioden, dette til tross for at grunneier og de få beboerne som ble berørt var bare positive!

Hvis det er kostnadene for samfunnet vi snakker om, er det vel de som går på trygd og klager på dusteNorge over bilpriser,bensinpriser og latterlig dyr tobakk som koster oss mest

Om vi tar med kostnaden for de som skal fastsette og administrere trygda i tillegg, er jeg helt enig.

:thumbsup:

Selvmord er ikke forbudt etter norsk lov så den friheten har du, men man kan kanskje ha litt i bakhodet hva en slik handling medfører av utgifter og/eller problemer/ubehag/sorg osv for andre?

Tror du det er dyrere for samfunnet å ta livet av seg selv , eller dø sakte og ganske sikkert på et gamlehjem?

Enig, det er ikke lurt å drive med slike selvmordsforsøk, men over til "kostnadene og selvmordsforsøk" når det først er oppe:

Greit, det koster nok mindre for samfunnet at en dør i et slikt forsøk, men hva om forsøket ikke er helt "vellykket"? Da er man kanskje på trygd helt til at man har vistnet bort... Hvor mye penger er det snak om da? Skal vel selge noen pakker tobakk, liter bensin og alkohol før det regnestykket går opp?

Hva hvis man tar andre med seg i forsøket?

Burde egentlig ikke rope for høyt, har gjort mye galt selv. Dette er bare tanker nå som jeg er blitt litt "eldre", men skal nok fortsatt gjøre ting jeg forhåpentligvis lærer av...

Redigert av lite (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...