Astor Startet 9.Juli.2012 Del på Facebook Startet 9.Juli.2012 Vi la til ved diselpumpekaia i Drøbak båthavn for å handle is til alle ombord. Mens jeg står på brygga hører jeg en båt ruser opp inne i havna. Ut kommer en skjærgrdsjeep med en en voksen kar ved rattet. Bak henger en kvinnelig vannskiløper som i sin iver til å komme i ballanse skjener mot vår båt og bommer med noen centimeter. Innseilinga til Drøbak båthavn er grei nok og trolig ikke bredere enn 3 25-30 meter. Hadde en båt kommet nordfra og tørnet inn i havna samtidig ville ulykken vært et faktum. Vi var flere som opplevde dette senarie og holdt pusten mens det pågikk. Vi sa alle: Godt det gikk bra. Phuuuu Hva tenkte båtføreren da han valgte å starte inne i en båthavn med stor trafikk? Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
jørn Svart 9.Juli.2012 Del på Facebook Svart 9.Juli.2012 Spørst om han tenkte i det helle tatt vil jeg tro..... Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 9.Juli.2012 Del på Facebook Svart 9.Juli.2012 Hodet under armen Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Poseidon Svart 9.Juli.2012 Del på Facebook Svart 9.Juli.2012 Det er ikke godt å si Astor, men det ser ut for at Darwin ennå ikke er ferdig med sin del av jobben . . . . Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
altmuligbåt Svart 9.Juli.2012 Del på Facebook Svart 9.Juli.2012 Når jeg leser resumanget til andre her ang vannskuter så kommer det nok ønske her om og forby båttypen. Eller gjelder det kun for ting du selv eller naboen har. ;) Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Dalton Svart 9.Juli.2012 Del på Facebook Svart 9.Juli.2012 Når jeg leser resumanget til andre her ang vannskuter så kommer det nok ønske her om og forby båttypen. Eller gjelder det kun for ting du selv eller naboen har. ;) Litt usikker på hva du tenker her.... Forsvarer du slik kjøring? Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
CB. Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 (redigert) De som er nogenlunde oppegående starter vel neppe fra en båthavn som trådstarter etterlyser poenget ved. . På den annen side, Forbud er neppe tingen med mindre en ønsker å fremtre som den rødgrønne fare som forhåpentligvis blir borte høsten 2013., og gjør hva de kan for at båtfolket skal få det værst mulig i regnværet. . Det er vel å¨tide å titte over til kontinentene, ikke kun å se i sin egen nisseryggsekk. Redigert 10.Juli.2012 av Contraband (see edit history) Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
Astor Svart 10.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Ingen snakker om forbud men å kunne bruke hodet. Vi drar ikke en vannskiløper opp av vannnet innerst i en travel båthavn som harchøy molo ytterst i havna på begge sider. Galskap spør du meg. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
MT. Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Kommer nok en sikkerhetsavgift på vannski snart. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Quaoar Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Hvorfor kan vi ikke snakke om forbud her? Det var et par kommentarer som hadde som (eneste) argument mot vannscooter, i vannscooter-tråden, at det var mye uvettig kjøring. Synes vi skal forby alt som kan overhode (mis-)brukes uvettig... Det MÅ være lov å ta livet av seg selv. Frihet heter det! Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Det MÅ være lov å ta livet av seg selv. Frihet heter det! Selvmord er ikke forbudt etter norsk lov så den friheten har du, men man kan kanskje ha litt i bakhodet hva en slik handling medfører av utgifter og/eller problemer/ubehag/sorg osv for andre? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Tror du det er dyrere for samfunnet å ta livet av seg selv , eller dø sakte og ganske sikkert på et gamlehjem? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Fru Jacobsen Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Hvis det er kostnadene for samfunnet vi snakker om, er det vel de som går på trygd og klager på dusteNorge over bilpriser,bensinpriser og latterlig dyr tobakk som koster oss mest Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
MT. Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 de som går på trygd og klager på dusteNorge over bilpriser,bensinpriser og latterlig dyr tobakk som koster oss mest Om vi tar med kostnaden for de som skal fastsette og administrere trygda i tillegg, er jeg helt enig. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Dalton Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Fra uvettig kjøring i havnebasseng til trygdediskusjon på noen få innlegg. Artig med sommer på BP... Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
hifo Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Sånn blir det når noen måler liv opp imot penger Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
2xDiesel Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 Er enig at det ikke er nødvendig å dra opp vannskiløpere inne i havnebassenget, men man bør også på lansbasis der det er interesse legge tilrette for vannsport. Noe plasser i landet er kommunene veldig flinke til å tilrettelegge og gi tillatelse til vannskikjøring i egnede vann, hvor man kan ha permanente baner og utstyr! I Kristiansand hadde vi en 10 års periode en aktiv vannskiklubb......søknader og å etablere seg I "X" antall vann ble blankt avvist. Dere vill ikke tro hvor stor skade 1 vannskibåt + 1 vaktbåt ville gjøre på økosystemet i sommerperioden, dette til tross for at grunneier og de få beboerne som ble berørt var bare positive! Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 for å si det på utenlandsk: “You cannot legislate common sense… You cannot outlaw stupidity” Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
roskva Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 Her i Danmark er der 2-3 knob fartbegrænsning i de fleste havne, og det er vel i underkanten til at trække vandski Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 12.Juli.2012 Del på Facebook Svart 12.Juli.2012 (redigert) Hvis det er kostnadene for samfunnet vi snakker om, er det vel de som går på trygd og klager på dusteNorge over bilpriser,bensinpriser og latterlig dyr tobakk som koster oss mest Om vi tar med kostnaden for de som skal fastsette og administrere trygda i tillegg, er jeg helt enig. Selvmord er ikke forbudt etter norsk lov så den friheten har du, men man kan kanskje ha litt i bakhodet hva en slik handling medfører av utgifter og/eller problemer/ubehag/sorg osv for andre? Tror du det er dyrere for samfunnet å ta livet av seg selv , eller dø sakte og ganske sikkert på et gamlehjem? Enig, det er ikke lurt å drive med slike selvmordsforsøk, men over til "kostnadene og selvmordsforsøk" når det først er oppe: Greit, det koster nok mindre for samfunnet at en dør i et slikt forsøk, men hva om forsøket ikke er helt "vellykket"? Da er man kanskje på trygd helt til at man har vistnet bort... Hvor mye penger er det snak om da? Skal vel selge noen pakker tobakk, liter bensin og alkohol før det regnestykket går opp? Hva hvis man tar andre med seg i forsøket? Burde egentlig ikke rope for høyt, har gjort mye galt selv. Dette er bare tanker nå som jeg er blitt litt "eldre", men skal nok fortsatt gjøre ting jeg forhåpentligvis lærer av... Redigert 12.Juli.2012 av lite (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.