thorsen3000 Startet 10.Juli.2012 Del på Facebook Startet 10.Juli.2012 (redigert) Ønsker ny norsk kalesje til Sea Ray 240 Sundancer 1997 modell. Noen som har erfaringer med priser og om båten trenger å fraktes til forhandler eller om forhandler kommer og tar mål osv. Lang ventetid? Legger med en link til hvordan type båt jeg har og hvordan kalesje jeg ønsker. Holder til i Østfold. https://baatplassen.n...-sundancer-r649 Redigert 10.Juli.2012 av thorsen3000 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
+D+ Svart 10.Juli.2012 Del på Facebook Svart 10.Juli.2012 Heisan sjekk ut dette her! vi kjøpte vår her, å den fikk perfekt passform! (du sender in den du har idag, og en-to måneder senere får du den å en helt lik ny tilbake :D) http://buskerudbat.com/index.html Sitér dette innlegget Link to post
thorsen3000 Svart 11.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Takk +D+, skal sjekke de ut. Men blir lite aktuelt å sende inn den jeg allerede har, da det er en amerikansk type. ( hvor kalesjen går rett opp i front, og skrår ned fra midten) Den norske skrår jevnt med vindskjermen og går rett ned helt bakerst. Så må nok få en ekstra stang også. Men jeg skal høre med de =) Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Jeg har kjøpt og formidlet kalesjer til flere amerikanske båter i omgangskretsen. Koster 1/4 av norsk pris ferdig levert. De har maler for omtrent alt. Kjappe med individuelle tilpasninger, om du feks ønsker ekstra vindu eller annet snask. Bruk Leta's Topshop, de leverer originalt til mange fabrikanter i USA. Så får du sendt ferdig kalesje billig fra statene og hit med båtfrakt hos Jetcarrier. Når man kjører yankeebåt, bør man bruke fordelene det gir. Sjøl har jeg Skibsplast, men savner Bayliner'n når det kommer til delepriser og accessories. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
SF Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 (redigert) Hei thorsen, Båten du linket til er min "gamle" båt og det var jeg som fikk lagd den kalesjen. Jeg brukte Øyane Seil & Kalesje rett utenfor Stavanger. Kalesjen er skreddersydd, og bøylene ble bygget om på min. Det spørs om de kan lage en lik til deg basert på "mine" mål. Jeg tviler egentlig litt på det men du kan jo høre med dem. Du finner en del tips i min tråd her: https://baatplassen.n...or-din-kalesje/ Før og etter bilde, fytti rakkeren den originale kalesjen er stygg Redigert 11.Juli.2012 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
haugi Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 De amerikanske kalesjene ser helt latterlige ut , men der borte tenker de vel mer praktisk enn enn utseendemessig. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Prøv Hansen Protection. De har maler på de fleste kalesjer. Kjøpte selv kalesje derfra nå i vår. Sitér dette innlegget Link to post
Jan E. Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Har vært en del skriverier i båtblader om Seilmaker Lasse Gjessing. Der tar en en serie bilder og sender inn. Så får en sydd den akkurat slik en vil. Syntes det virker litt rart at det skal bli perfekt passform mot knapper etc. Men teknologien har kommet langt. Så mulig det virker upåklagelig? Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
MT. Svart 11.Juli.2012 Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 (redigert) De amerikanske kalesjene ser helt latterlige ut , men der borte tenker de vel mer praktisk enn enn utseendemessig. De tradisjonelle stygge amerikanske hustelt-kalesjene heter gjerne Camper Canopy eller Bimini Tent. Biminitoppen er beskyttelse mot sola, og om det blir regn kneppes vegger på biminitoppen, enkelt og greit. Amerikanerne har en veldig funksjonstilnærmet måte og tenke design på, funksjon foran form. Og da gir Camper mest plass for penga om man skal ha kalesje. Det blir også disse utgavene som blir viet mest plass på websidene og i katalogene, sidene disse produsentene har svært lite eksportvolum for ettermarked. Europeere gidder rett og slett ikke bruke dem, siden de tror man kun kan få firkanta hustelt. Men som option finnes kombinasjoner som heter "Cruising Front with Slant Back" eller lignende. Disse følger linjene på båten, og er mer etter europeisk standard. Jeg har alltid funnet kalesjer med pene europeiske linjer for alle båter jeg har lett etter. Amerikanerne bruker også trykknapper i stedet for disse tappene der hullene må forsterkes med skinn, og man er helt avhengig av at hullene kommer på helt riktig plass. Kalesjene kommer uten hull, med løse trykknapper og hulltang samt trykknappstang for å montere sjøl. Enkelt og greit, få kalesjen på stengene og opp på båten, start deretter med trykknapp i midten av vindskjerm og ta en knapp utover til annenhver side deretter. Bakvegg til slutt, der brukes strikk på kroker. Jeg har kompiser med ti tomler pluss en midt i håndflata, og likevel har det alltid gått bra. Bare som et tips. Men for all del, det er bra å støtte norsk næringsliv i disse tider. Og en sak til, dette er ofte små familiefirmaer. De er dårlige til å svare på mail, så ring. Skype er helt greit. Betaling over Paypal er også akseptert, så det er overhodet ingen fare for å bli lurt. Redigert 11.Juli.2012 av ModeraTore (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
thorsen3000 Svart 11.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2012 Takk for mange gode svar. Hansen protection hadde mal til Sea Ray sundancer 1999 modell. Noen som vet om denne er lik 1997? for det visste ikke de. Ser ingen inne for salg på finn akkurat nå heller.. Men sender de bilde av gamle båten din SF, og forteller at jeg vil ha en slik Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.