Ktveiten Startet 15.Juli.2012 Del på Facebook Startet 15.Juli.2012 Hei! Da vi skal bo i båten, ønsker vi oss internett. Dette må jo også kunne brukes når vi er ute på tur. Må kunne tilkobles flere samtidig. Det jeg egentlig lurer på er om det er noe annet valg enn ICE? Takker for svar! Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
OppTgave 97 Svart 15.Juli.2012 Del på Facebook Svart 15.Juli.2012 ICE har vel bra dekning ja, og har vel den beste slik jeg forstår det, Iallefall mer praktisk enn ledningsnett fra lyse :P Høres kjekt ut å bo i båt :) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 16.Juli.2012 Del på Facebook Svart 16.Juli.2012 Det varierer. Noen steder er 3G best, noen steder er ICE best. Vi kjøpte en ICE router rett før i dro på ferie nå, og må si oss ganske fornøyd. På det meste hadde jeg 16 klienter på (5 båter) og det fungerte, dog med dårlig hastighet. Men det funka. ICE routeren har innebygget batteri, så den går en stund uten strømtilkobling. Men bare en stund :-) Vi kjøpte ukes abbonement. 2000 for router, 175 for påbegynt uke starter mandag 00:00 ti søndag 23:59 mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Guest Tobby Svart 17.August.2012 Del på Facebook Svart 17.August.2012 I stavanger og sandnes så har netcom bygd ut 4G. Dette betyr hastigheter opp til 100/50, praksis 40/10, men fortsatt overlegent. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 18.August.2012 Del på Facebook Svart 18.August.2012 Jeg har ICE og er fornøyd med det. Hovedgrunnen til at jeg valgte ICE er at det også kan brukes uten ekstra kostnad i Sverige og Danmark. Har vært ett par havner her i Danmark hvor jeg ikke har fått signal med ICE, men i de havnene har det vært annet fritt nett tillgjengelig. Ellers er jeg meget godt fornøyd med dekningen jeg har hatt. Andre mener ICE er totalt ubrukelig. Du må neste sjekke med andre i området du ferdes, hva som fungerer best Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Guest Avmønstret# Svart 18.August.2012 Del på Facebook Svart 18.August.2012 Om du/dere har mobiltelefon (antar i grunnen det) så koster det veldig lite å bestille en datatvilling sim. Ikke en ordinær tvillingsim da det koster mer. Da kan du evt kjøpe en ruter som deler ut signalet i wifi eller stappe simmen i en smartelefon og dele ut i wifi vha den, evt bruke datatvillingsimmen direkte i PCen eller i iPadda/androidepadda eller hva dere nå bruker i båten. Blir et poeng å justere abonementet etter hvor stor databruk dere har. Siden mobilløsningen er så enkel og billig å prøve ut så ville jeg prøvd det først. ----------------------- Har selv et abonement med 2000mb i mnd i telefonen og en datatvillingsim i iPadda. På telefonen har jeg en app som måler bruk av datamengde (totalt for både telefon og datatvillingsimmen) osv slik at jeg kan sjekke det når jeg vil. Om andre vil koble til med sin telefon/pc/padde så deler jeg ut signal ved å opprette en portabel wifi sone med telefonen (androide). Dette er enkelt og kjapt å gjøre og fungerer utmerket. Eneste ulempen er at mobilen tømmes for strøm veldig fort når den deler ut wifi, da bør den være tilkobla lader. Men telefonen fungerer helt som vanlig selv om den deler ut wifi. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.