Båtanders77 Startet 16.Juli.2012 Del på Facebook Startet 16.Juli.2012 Hei. Er ny på forumet og potensiell førstegangskjøper av båt. Har vokst opp med en liten Ranaplast med en beskjeden påhengsmotor, som ikke akkurat oppmuntrer til store utflukter. Vurderer nå noe som kan kombinere en to-dagerstur med litt vannsport. Er ikke kjent med hva markedet kan tilby, så setter stor pris på alt av tips, både når det gjelder merker og modeller, og også hva slike typisk ligger på i pris. Har et budsjett på mellom 100000 og 200000. Takker for hjelpen. Anders Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 (redigert) Hei, og velkommen på forumet ! Jeg hadde en gang en Draco 21SC med 170HK Mercriuser bensin. 86 modell. Fantastisk båt i sjøen og sterk nok til vannski. Fin soveplass til 2. Det som mangler i denne er skikkelig toalett. Det får du ved å gå opp til 23-foteren. Disse ligger innenfor ditt prisleie og det er mange av disse som er godt vedlikeholdt, pluss at flere har byttet til nyere motor. Det beste hadde kanskje vært å få tak i en med diesel ? Det er mitt tips. Lykke til med båtvalget ! Her ligger en av de siste som ble produsert (1989): http://www.finn.no/f...nnkode=34605882 Her en med motor fra 1994: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=34602280 Redigert 17.Juli.2012 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oblivious Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Selv har jeg en Fjord 24 dc som har soveplasser og toalett. Med volvo 41'n har vi hengt tre stk etter den, og med tårnet oppe og fulle tanker blir bølgen fin også! Finnes i 21 fot og weekender utgaver også. Opplever forbruket som svært lavt ved wakeboarding... Sitér dette innlegget Link to post
ADNOH Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 (redigert) Jeg har god erfaring med Skibsplast 605, dette er en fin alroundbåt som egner seg like godt til å dra wakebord som å fiske fra. Den har god kvalitet og mange fine løsninger som fungerer godt i praksis. F.eks kan du stå helt ute til ripa i høyre hjørne bak i båten, dette er utrolig praktisk når noen skal ut/inn av båten etter bading eller når du fisker å skal ha stor fisken ombord. Ellers har den fin plass for soling oppe på motordeksel bak og forut over cabinen. Cabinen ser trang ut, men jeg med mine 190CM får faktisk grei plass sammen med f.eks et barn og en voksen til! Ellers kan 2 til ligge på solsenga under kalsjen. Båten har fin styreposisjon som egner seg godt til både stå og sitte og kjøre, dette er praktisk når du f.eks drar vannski/Wakebord. I tillegg har båten en slik størrelse at de fleste familiebiler drar den på henger, så kan man lett ta den med på ferie eller rett og slett benytte den som campingvogn. Redigert 17.Juli.2012 av ADNOH (see edit history) Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
ADNOH Svart 17.Juli.2012 Del på Facebook Svart 17.Juli.2012 Her er en link til en annonse på en helt grei 605: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35983059 Sitér dette innlegget 2015 Mazda 2016 US Ford Link to post
Båtanders77 Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Takker så mye for bra svar. Veldig nyttig! Kom gjerne med flere tips :) En annen ting jeg lurer på er hvor gammel motor er det lurt å kjøpe? Jeg har lite lyst til å kjøpe en båt med medfølgende motor som er mer enn 5 år gammel. Noen synspunkter? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 soim du sikkert vet holder 15-18 knop til wakeboard, så fartsmessig holder de fleste båtene, prøv de dog ut, ikke alle båter i denne klassen lager så fin wake, men vet ikke hvor primært det behovet er. Hva motor angår, er nok dine tanker rundt en ikke for gammel motor, lure. av "noe eldre" motorer jeg har god erfaring med kan jeg nevne suzuki 4 takt, selv de tidligere modellene har fuel injection og varer lenge. Sitér dette innlegget Link to post
jensemann2 Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=36114220 Sitér dette innlegget Link to post
Båtanders77 Svart 6.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Oktober.2013 Heisann. Tenkte jeg skulle slutte ringen og si hvordan det gikk. Vi ventet et år før vi bestemte oss og det ble en skibsplast. Fikk et godt tilbud på en ny 605DC på Båter i Sjøen for en måned siden. Dermed får vi en splitter ny båt og motor, med litt mindre kabin enn 655'en, men derimot litt større uteplass. Selve hekkbølgen blir nok ikke så mye å skryte av, men det viktigste for oss er nok å ha det fint på sjøen. Kabinen kommer nok til å bli mest brukt som stuverom på dagsturer. Veldig fornøyd. Takk for alle innspillene igjen. Anders Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 6.Oktober.2013 Del på Facebook Svart 6.Oktober.2013 fatsack funker! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.