Jump to content

VP d6 med dph-drev, servo fungerer ikke


TDV

Recommended Posts

Hei. Reima og alt er ok. Har en liten svetting på ene styresylinder. Men ikkje noke som skal være av betydning.

 

Står i en riviera 94 mod. Motor 07 mod.

 

Om det er aldri så lite luft i systemet så skal det vel være en antydning til servo vel. Men her er det like tungt om motor går eller ei.

Link to post
Share on other sites

Nej, ikke noget jeg kunne se. Men jeg tror ikke det er en lækage for symptomerne lyder ikke sådan som jeg oplevede det. Lækage ser du ved olie på overfladen i stille vand og oplever ved at du pludselig mister styringen - først på den øverste position hvis du har en sådan.

 

Her kører servopumpen men styringen er træk og hård. Men styringen funker ved på den måde, at et udslag på rattet åbner for en ventil, der får servoen koblet ind? Hvis denne ventil ikke virker vil servopumpen køre men ikke have nogen effekt fordi den ikke bliver koblet ind. Men dette er amatør-synsing. En mekaniker vil kunne stille en hurtigere diagnose.

 

 

Link to post
Share on other sites

  • 3 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...