Kenneth 81 Startet 24.Juli.2012 Del på Facebook Startet 24.Juli.2012 I helga tok jeg og en kompis første overnattingsturen i båten min, en Skibsplast 675 HT kalt "Gjertrud". Været var ganske fint med så og si skyfritt med en del vind og bølger på tur ut og overskyet og så og si flatt vann på turen hjem. Her er sånn ca ruten vi kjørte: Noen bilder fra Borebukta: Og til slutt noen bilder fra Tryghamn: Alt i alt en kjempefin tur. Båten fungerer aldeles utmerket for to personer på helgeturer. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Sydvesten Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Vakre bilder og det ser ut til å vært en fin tur.. men regner med været skifter brått så langt nord.. Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Så ut som en veldig fin tur dere hadde. Hvor mye bensin brukte du på hele turen? Fungerte alt av e7'ne og radar osv. ? Sitér dette innlegget Link to post
bert Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Hei, flotte bilder i fra kjempeflott natur. Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Oohh, dette fristet men får nøye meg med mimring om den turen jeg fikk. Takk for fin reportasje! Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
Kenneth 81 Svart 24.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Vakre bilder og det ser ut til å vært en fin tur.. men regner med været skifter brått så langt nord.. Tusen takk! Det var en utrolig fin tur. Ja, det kan skifte ganske fort, men hittil i sommer har det faktisk vært ganske stabilt Så ut som en veldig fin tur dere hadde. Hvor mye bensin brukte du på hele turen? Fungerte alt av e7'ne og radar osv. ? Ja, det var en kjempetur! Har ikke fyllt tankene enda så vet ikke hvor mye bensin det gikk med. Skal komme tilbake med det etterhvert. Elektronikken fungerte utmerket! Har funnet ut at jeg trives best med motorinstrumentene på den venstre plotteren og to kart med forskjellig skala på den høyre. Da har jeg god oversikt samtidig som jeg får med alle detaljene nært båten. På tilbaketuren var det veldig grått med flatt lys. Da hadde jeg radaren i tillegg til motorinstrument på den venstre plotteren. Det viste seg å være veldig praktisk; jeg oppdaget skip mye lettere på radaren enn med med øyan på langt hold siden de gikk så i ett med bakgrunnen. De mindre skipene som brukes til turistturer her oppe kunne jeg lett se på radaren på over 5nm hold. Hei, flotte bilder i fra kjempeflott natur. Tusen takk! Med slik natur klarer til og med det gamle kompaktkameraet mitt å ta gode bilder Oohh, dette fristet men får nøye meg med mimring om den turen jeg fikk. Takk for fin reportasje! Arne Bare hyggelig! Håper på å få laget flere iløpet av sommeren. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Tom Rør Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Flotte bilder! Utrolig flott natur. Må være en spesiell følelse å være på egen kjøl i dette farvannet. Ikke bare å ringe redningsskøyta akkurat, hvis det skulle være noe! Har bare vært på tur med Expedition der oppe, men det blir noe helt annet. Litt misunnelig på deg, som har den muligheten til å kunne ha et sånt båtliv. Tom Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 24.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 Hvor mye bensin brukte du på hele turen? Det gikk med en plass mellom 90 og 100 liter på 63 nm på kartet. (vær vind og litt utenomkjøring la sikkert på en den nm) så er rimelig fornøyd med det resultatet. Flotte bilder! Utrolig flott natur. Må være en spesiell følelse å være på egen kjøl i dette farvannet. Ikke bare å ringe redningsskøyta akkurat, hvis det skulle være noe! Har bare vært på tur med Expedition der oppe, men det blir noe helt annet. Litt misunnelig på deg, som har den muligheten til å kunne ha et sånt båtliv. Tom Tusen takk. Jeg har vært på tur med "turistbåtene" og kan skrive kraftig under på at det er noe helt spesiellt å være på tur i sin egen lille båt. Ja, jeg kan ikke annet enn innrømme at jeg er ganske priviligert som kan bo her og dra på mine egne små ekspedisjoner, med båt på sommeren og sneskuter på vinteren. Av alle gale ting jeg har funnet på opp igjennom årene, så er å flytte hit definitivt det lureste, hehe. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
alphaman Svart 24.Juli.2012 Del på Facebook Svart 24.Juli.2012 hvorfor flytta du,jobb?fine bilder.. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.