steinar kvarme Startet 25.Juli.2012 Del på Facebook Startet 25.Juli.2012 Snekka lekker rundt vindu. Disse rutene var montert med ein plastprofil som var U formet som deretter var satt inn i trelister med utfrest spor. Så var det skrudd trelister utenpå for å klemme dette fast. så lenge dette lekker så er det en dårlig løsning i mine auger. Vann som treffer ruta vil jo renne ned i Uprofilen som ruta står i, og renne eine eller andre vegen til endes og inn i båten/treverk. Tenker og montere rutene med Sikaflex rett i nye trelister med utfrest spor som tilsvarer rute tykkelsen. For deretter å klemme dette fast med trelister på utsiden som blir skrudd og limt mot ruta med Sikaflex. Er dette rette måten å gjøre det på, eller vil rutene f.eks sprekke med tanke på bevegelse i treverk. Sitér dette innlegget Link to post
steinar kvarme Svart 25.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Det var rart att ingen hadde nokon formeining om dette Sitér dette innlegget Link to post
ksnes Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Det er alltid litt greit med bilder for å illustrere om du har muligheit til å få til det. Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 25.Juli.2012 Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Det beste/ mest vanlige er å montere glasset i ei list lik den på bildet... Enklere å svare hvis du legger ut noen bilder av eksisterende løsning... :) Sitér dette innlegget Link to post
steinar kvarme Svart 25.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2012 Ja eg lurte på om det var litt uforståelig forklart. Har tatt noen bilder som viser kva eg meinar. Eine bilde viser hvor eg har fjernet lister på utsida,ruter med plastprofil og disse trelistene med utfrest spor i. det andre bilde viser hvordan dette var montert. Tredje bilde viser hvordan eg har tenkt det montert med Sikaflex slik eg beskriver i første innlegg. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 26.Juli.2012 Del på Facebook Svart 26.Juli.2012 (redigert) På Tora har jeg festet rutene med fugemasse direkte i trverket. Det ble veldig bra. Pent, helt tett og jeg har ingen lister som er i veien under vårpussen. Her var det tideligere brukt standard gummiplofil og det var profilert slik at nye ruter kunne fuges uten modifikasjoner av treverket. Viktig: Nøyaktig maskering før fuging. Bbeskrivelse med bilder i denne tråden: https://baatplassen.no/i/topic/28704-vaarpuss-av-grimstadsnekka-tora-trenger-litt-raad/page__st__40 Bruk helst sort fugemasse. Hvitt blir seende møkkete ut etter en tid. Redigert 26.Juli.2012 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.