Sølvsjø Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Hvis du tror du kan sno deg mellom skjærene og navaigere kun v.h.a. en kartplotter håper jeg du tar det veldig forsiktig og ikke er redd for å dunke på grunn en gang i blandt. Du vil oppleve at de elektroniske kartene i plotteren inneholder mange feil. Hehe, eg er 38 år og proppfull av dødsangst. Har INGEN planer om å skade verken passasjerar eller båt. Tar det veldig piano. Kona er galionsfigur på utkikk i baugen Målet med plotteren er å gi meg ein nokonlunde posisjon når eg befinner meg i litt ukjent terreng. (Blant småøyar og holmar utan sjømerker av noko slag å gå etter.) Og sant nok, ingenting er 100%. Eg leser kart, men veit óg kor mykje feil som står på dei. Undervannskjær som er merket med +3, men som burde ha vore +0,5 f.eks. Andre grunner/undervannsskjær som ikkje fins på noko kart i heile tatt... Eg har ved ein anledning gitt beskjed til Kystverket, men veit ikkje om noko er endra på nyare kart? Men det er jo DETTE som er gøy. Snike seg rundt i ufarbart farvatn med lett båt. Når eg går over i den trøtte snekke-fasen er det over Sitér dette innlegget Link to post
Anders_Aa Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Jeg bruker vannsportkart i skala 1:25000, og det fungerer bra det :) Sitér dette innlegget Link to post
Sølvsjø Svart 30.Juli.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Bra tips! Her er eit som dekker mitt område: http://www.faerderbaatutstyr.no/prod.php?id=8812&menuClosed=1 Legg merke til prisen på kr. 188,- Det var rimeleg, tenkte eg. Men når du trykker KJØP og går til handlevogn så blir den (ved hjelp av magiske moms, frakt og gebyr) til 408 kroner! Det var ikkje SÅ rimeleg hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Anders_Aa Svart 30.Juli.2012 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2012 Se der ja Lønner seg ikke så veldig å handle på nett da, nei. Jeg betalte vel 200,- for kartet på Nautisk forlag i Oslo, så du burde sjekke det opp på nærmeste båt-butikk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.