Jump to content

Fins det alternativ til unøyaktige Båtsportkart?

Sølvsjø

Recommended Posts

Hvis du tror du kan sno deg mellom skjærene og navaigere kun v.h.a. en kartplotter håper jeg du tar det veldig forsiktig og ikke er redd for å dunke på grunn en gang i blandt. Du vil oppleve at de elektroniske kartene i plotteren inneholder mange feil.

Hehe, eg er 38 år og proppfull av dødsangst. Har INGEN planer om å skade verken passasjerar eller båt. Tar det veldig piano. Kona er galionsfigur på utkikk i baugen :smiley:

Målet med plotteren er å gi meg ein nokonlunde posisjon når eg befinner meg i litt ukjent terreng. (Blant småøyar og holmar utan sjømerker av noko slag å gå etter.)

Og sant nok, ingenting er 100%. Eg leser kart, men veit óg kor mykje feil som står på dei. Undervannskjær som er merket med +3, men som burde ha vore +0,5 f.eks. :thumbsdown:

Andre grunner/undervannsskjær som ikkje fins på noko kart i heile tatt... Eg har ved ein anledning gitt beskjed til Kystverket, men veit ikkje om noko er endra på nyare kart?

Men det er jo DETTE som er gøy. Snike seg rundt i ufarbart farvatn med lett båt. Når eg går over i den trøtte snekke-fasen er det over :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...