Jump to content

Rubbing, polish, voks etc

No Angel

Recommended Posts

du mener ullpad?

Nei bruk skumpad, kutt den gjerne til halv høyde før påføring slik at du får mere kontroll, påføres i 2 pass, båtproduktene er ikke som bil, det skal være litt produkt igjen som du tørker av mellom hvert ledd, ideelt sett burde du fått noen som kan bil/båtpleie til å hjelpe deg i gang, så klarer du resten selv.

Forøvrig kul båt du har fått, har en forkjærlighet for store "fiskebåter", fantastisk sjøbåt, og bøst med 2 på hekken :)

Takker for svar..

Har litt kjærlighet for disse selv. Fikk endelig igjennom at en skjærgårdsjeep er tingen da vi tidligere har hatt en Sunseeker Superhawk 34 som i år er brukt hele 11 timer. Madammen synes skjærgårdsjeepen var litt stor men så lenge det var en kabin foran hvor guttungen kan ta seg en blund var det heldigvis greit..

Da kjøper jeg rubbingen du anbefaler SoBo og prøver meg. Båten står hos lakkern nå for å bytte farge på dekoren så da blir det vel bra neste år - får håpe været også er mer med oss båtfolk i 2013

Speed Changes You

Autosol, Autosol og Autosol. Den gjør den beste jobben. Er rimelig når man kjøper den på boks. Prfoffene har brukt Autosol i en årrekke. Deretter NanoTC og du har havnas blankeste skute.

Jeg har overtatt slitte båter og fått de til å skinne. Hemligheten er å gjenta samme prosedyre hver gang du går på ny behandling. Etter hvert slipper du Autosolen. Det spørs hvor nøye du vil være og hvor kresen du er på resultatet.

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Har ikke fått surra meg til å handle dette enda men så Maritim hadde begge deler så får ta en tur når jeg har tid. Båten står fremdeles hos lakker'n og det regner jo selvfølgelig ute.

Var du i Tønsberg her om dagen Framtia? Så båten din på AIS da jeg leita etter ett fartøy vi ventet på... Tror kanskje jeg så deg fra dekk på bastøferja igår også :)

Speed Changes You

• 4 uker senere...

Autosol ble brukt og resultatet ble strålende.

Polerer med hard skummgummipute på påføring, lav fart og hard jobbing, så tok jeg en tørr pute for å gni det litt ekstra inn, når den kladdet litt for mye sprutet jeg på litt vann. TIl slutt svampvasket jeg med mequiars, idag skal TcNano påføres..

Det var utrolig enkelt å jobbe med så tusen takk for tipset :)

Speed Changes You

• 4 uker senere...

Er så dårlig vær om dagen og lite tid at jeg har ett "etter"-bilde fra SB og foreløpig bare "før"-bilde fra BB side..

Må prøve å få polert ferdig babord side før snøen kommer - føles ikke som om den er så veldig langt unna om dagen..

img_3861.jpg

Her er den kun polert rundt det som er nylakkert rødt, det hvite blir veldig hvitt som sees på styrbord side.

img_3880.jpg

Speed Changes You

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...