No Angel Startet 27.Juli.2012 Del på Facebook Startet 27.Juli.2012 Har noen god erfaring med å få ett solbleket skrog til å skinne igjen? Hvilke produkter er best og hvilke trinn taes? Jeg skal polere opp min 34" skjærgårdsjeep som har fått smake solens stråler... Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
andersb Svart 27.Juli.2012 Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 Jeg liker meguiars sin proffserie, dette fordrer at du kan bruke maskin, og jobbe i små seksjoner, pass på forskjellige hastigheter, utrolig hvor bra det blir av det Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 27.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2012 Takk for svar. Jeg er litt amatør men har god maskin. Mye er gjort bare man ikke kjører for varmt vel og ikke får brune flekker i skroget? Samt at det er dott på påføring også, ikke den skumgummiputen? Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
andersb Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 du mener ullpad? Nei bruk skumpad, kutt den gjerne til halv høyde før påføring slik at du får mere kontroll, påføres i 2 pass, båtproduktene er ikke som bil, det skal være litt produkt igjen som du tørker av mellom hvert ledd, ideelt sett burde du fått noen som kan bil/båtpleie til å hjelpe deg i gang, så klarer du resten selv. Forøvrig kul båt du har fått, har en forkjærlighet for store "fiskebåter", fantastisk sjøbåt, og bøst med 2 på hekken :) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Denne rubbingen skal være bra. Samme som båtprodusentene bruker:http://www.maritim.no/batpuss/batpleiemidler/voks-og-polering/norpol-rubbing-r-10-1-kg- Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
No Angel Svart 28.Juli.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Takker for svar.. Har litt kjærlighet for disse selv. Fikk endelig igjennom at en skjærgårdsjeep er tingen da vi tidligere har hatt en Sunseeker Superhawk 34 som i år er brukt hele 11 timer. Madammen synes skjærgårdsjeepen var litt stor men så lenge det var en kabin foran hvor guttungen kan ta seg en blund var det heldigvis greit.. Da kjøper jeg rubbingen du anbefaler SoBo og prøver meg. Båten står hos lakkern nå for å bytte farge på dekoren så da blir det vel bra neste år - får håpe været også er mer med oss båtfolk i 2013 Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Astor Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Autosol, Autosol og Autosol. Den gjør den beste jobben. Er rimelig når man kjøper den på boks. Prfoffene har brukt Autosol i en årrekke. Deretter NanoTC og du har havnas blankeste skute. Jeg har overtatt slitte båter og fått de til å skinne. Hemligheten er å gjenta samme prosedyre hver gang du går på ny behandling. Etter hvert slipper du Autosolen. Det spørs hvor nøye du vil være og hvor kresen du er på resultatet. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mouche Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Har samme erfaring som Astor med Autosol. Har faktisk brukt en god eksentersliper med tykk skumgummipute og en sprayflaske med vann for hånden. Funker glimrende! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Astor Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Der fikk du fremsgangsmåten også. Mye fint på markedet i dag. Men dette er meget bra! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
M/B Cathy Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Meguiers er veldig veldig bra!! Ingen over og ingen ved siden;-) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 En i havna skryter fælt av en polish fra Holmenkoll, andre som har prøvd den ? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kristian_H Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 En i son prøvde holmenkoll på ett blått badekar likt som mitt, ble ikke spessielt mye penere etterpå. syntes mitt ble betydelig bedre med meg. oc. og tcnano. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Blått badekar, er det det du kaller IMXen? :-) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Kristian_H Svart 28.Juli.2012 Del på Facebook Svart 28.Juli.2012 Ja, det passer vel rimelig greit? Den planer ikke engang Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 2.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.August.2012 Har ikke fått surra meg til å handle dette enda men så Maritim hadde begge deler så får ta en tur når jeg har tid. Båten står fremdeles hos lakker'n og det regner jo selvfølgelig ute. Var du i Tønsberg her om dagen Framtia? Så båten din på AIS da jeg leita etter ett fartøy vi ventet på... Tror kanskje jeg så deg fra dekk på bastøferja igår også :) Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Framtia Svart 2.August.2012 Del på Facebook Svart 2.August.2012 Mågerø frem til tirsdag, og passerte Bastøferga tirsdag ettermiddag :-) Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
No Angel Svart 28.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2012 Autosol ble brukt og resultatet ble strålende. Polerer med hard skummgummipute på påføring, lav fart og hard jobbing, så tok jeg en tørr pute for å gni det litt ekstra inn, når den kladdet litt for mye sprutet jeg på litt vann. TIl slutt svampvasket jeg med mequiars, idag skal TcNano påføres.. Det var utrolig enkelt å jobbe med så tusen takk for tipset :) Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Mouche Svart 28.August.2012 Del på Facebook Svart 28.August.2012 Flott at du kommer med tilbakemelding på basis av diskusjon og råd som har fremkommet her! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
No Angel Svart 28.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2012 Ja må gi tilbakemelding på fine tips :) Autosol tror vel mange, inkl meg selv, at kun er til chrome på lastebiler men dette var ett knallprodukt til formålet. Frister litt å holde tett for å ha den blankeste skuta på fjorden men vi får vel dele litt her på BP :) Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Cruiseliner Svart 28.August.2012 Del på Facebook Svart 28.August.2012 Autosol bruker jeg til å ta vanskelige flekker, f.eks. rust, men har aldri brukt det på hele skroget og har lyst til å prøve. Noen som har erfaring med om den sliter på gelcoaten over tid? Sitér dette innlegget Link to post
andk Svart 28.August.2012 Del på Facebook Svart 28.August.2012 du får slenge ut et bilde av ferdigpolert båt da;) Sitér dette innlegget Link to post
No Angel Svart 28.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2012 Eneste slitasjen på gelcoaten er vel når du polerer, jeg svampvasket den før jeg skal ta på TcNano forsegling. Da skal det jo i teorien ikke være igjen noe særlig med autosol.. Skal legge ut bilde når jeg er helt ferdig og det er sol :) Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
No Angel Svart 26.September.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.September.2012 Er så dårlig vær om dagen og lite tid at jeg har ett "etter"-bilde fra SB og foreløpig bare "før"-bilde fra BB side.. Må prøve å få polert ferdig babord side før snøen kommer - føles ikke som om den er så veldig langt unna om dagen.. Her er den kun polert rundt det som er nylakkert rødt, det hvite blir veldig hvitt som sees på styrbord side. Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.