NilsPils Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Jeg synes det er en STOR tilfredsstillelse hver gang jeg kan hjelpe ved å ta andre på slep. Du må ha kjempekrefter i egen båt dersom du skal greie å rive løs dine egne pullerter. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Marwin Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Jeg synes det er en STOR tilfredsstillelse hver gang jeg kan hjelpe ved å ta andre på slep. Du må ha kjempekrefter i egen båt dersom du skal greie å rive løs dine egne pullerter. Just presis! Det er en god ide å ha kommunikasjon mellom båtene under slep.... Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Bay_liner Svart 29.August.2015 Del på Facebook Svart 29.August.2015 Det gjelder bare å bruke passe tynt tau... No problem. Min Bayliner har særdeles solide/innfestet Cleays samt 2 enormt solide fester i hekken for vannskioppgaver so c´mon on... Bukserte en gang en 25t stålrigg (med vannvittig bremsende støtteflater under tankene) med denne dog med 4/5 hk Yamaha. Tau i nebbet og 360° motorrotasjon gjør SuZ1. Dytt og dra..... Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Gunga Din Svart 31.August.2015 Del på Facebook Svart 31.August.2015 Hadde en utrivelig opplevelse i dag på vei til Risør, vi var 3 “vennebåter” på tur, vi fikk motorhavari rett utenfor Lillesand og søkte nødhavn ved en hytte. Opplevde da det utrolige at begge mine såkalte venner, 1 har en Viksnes 880, den andre en Scand Baltic 29”, jeg har en Scand Dynamic. Da nektet de begge to å slepe meg 1 nm inn til Lillesand for de var redde for at kryssholten skulle ta skade, legger til at det var omtrent vindstille. både CE-reglene (og den gamle Nordisk båtstandard) har krav til att båter i denne størelsen skall kunne bogseres og bogsere...... https://www.transportstyrelsen.se/globalassets/global/sjofart/dokument/fritidsbatar/ce-handboken-om-fritidsbatsdirektivets-tillampning.pdf se pkt 4.1.7 regleret i EN ISO 15084 Small craft -- Anchoring, mooring and towing -- Strong points Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Sabben77 Svart 1.September.2015 Del på Facebook Svart 1.September.2015 Vi sleper aldri over 7 knop når jeg er ombord. Og til Laluna, ja, nettopp derfor som beskrevet over https://baatplassen.no/i/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/smiley.gif båten vår tåler det, det var bare alle de andre forholdene rundt som gjør meg skeptisk. Det kan være store krefter ved slep, men det kan også være søndagstur i parken. Og min erfaring er at det ikke alltid er slepet eller sleper som har kontroll over alt som skjer. Og utifra beskrivelsen til trådstarter var han jo ikke i nød akkurat. Han lå ved en kai. Dog ved et sted som kanskje ikke passa han. Det oppfyller ikke min definisjon på nød akkurat https://baatplassen.no/i/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.gif Rs Christian Gerard Jebsen sparte iallfall ikke på bunkersen da de slepte min 50 fots skøyte i 12 knop.. Har nok verken før eller siden vært oppe i den hastigheten.. men kryssholtene holdt:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.