DieselDahl Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Enten du har mekanisk eller elektrisk drevet fødepumpe så har denne en sugeside som ved en liten lekkasje vil gi luft i systemet. Jeg mener fortsatt at det kan være injektor-feil. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 21.August.2012 Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Bare for å være nyskjerrig - får du kjørt reset på feil med diagnoseverktøyet ditt? - får du da igjen eksakt de samme feilene? Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 21.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.August.2012 Feilkodene gjøres ugyldige når alarmen kvitteres eller strømmen tas, men de lagres i minnet. Får opp samme to koder hver gang. Jeg har prøvd med en ekstra fødepumpe, som setter trykk på systemet før pumpa på motoren. Evt lekkasjer burde vises da, mener jeg. Vet ikke om jeg gidder å bruke så mye mer tid på dette selv. Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 31.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Båten er feilsøkt og fikset på verksted. 9,5 timer (!!!) feilsøk og bytte av trykkgiver på rail. Nesten 12 lapper!! Vet hvor jeg ikke skal dra neste gang... Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 31.August.2012 Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Synes verkstedet brukte lang tid på og finne feilen. Driver selv med bil. Og har forholdsvis mye kunnskap om cr anlegg. Har de begrunnet timene sine godt? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Ingvarjg Svart 31.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.August.2012 Har ikke fått spesifisert faktura enda, men etter det de sier har de lest av feilkoder (de som de fikk av meg, pluss at de har smurt aktuator til turbo pga en gammel feilkode som er utbedret men lå i minnet), målt retur fra dysene og prøvemontert en brukt giver før de bestilte ny giver som ble montert. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 9,5 timer for å finne feil på en trykkgiver må du aldri i verden godta å betale for. Da betaler du for manglende kunnskap. De feilkodene du oppga forteller at trykksignalet fra fuel-railen er hhv for lavt og for høyt. Da er det enten feil på giver eller proporsjonalventil, evt stor returlekkasje på injektor. Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 1.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Er det jeg også mener, at dette er å betale enten for lunchpausene eller for opplæring.. Har ikke fått endelig faktura enda, men ser den ut som overslaget jeg fikk så blir det diskusjon. Sitér dette innlegget Link to post
king kong Svart 1.September.2012 Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 Fikk du et Volvo verksted til og finne feilen?? Mvh K.K Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 1.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.September.2012 (redigert) Jepp, fant ut at det var dårlig økonomi å bruke kveldstid på dette selv da det gikk ut over innbringende arbeidstid, de som er vant med motorene burde jo bruke mye kortere tid enn meg. Men nå er jeg ikke så sikker på at det var så lurt lenger. Redigert 1.September.2012 av Ingvarjg (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 11.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.September.2012 9,5 timer for å finne feil på en trykkgiver må du aldri i verden godta å betale for. Da betaler du for manglende kunnskap. De feilkodene du oppga forteller at trykksignalet fra fuel-railen er hhv for lavt og for høyt. Da er det enten feil på giver eller proporsjonalventil, evt stor returlekkasje på injektor. Har fått spesifisert faktura. Sjekket feilkoder, målt retur fra dyser, prøvebyttet med en brukt giver, prøvekjøring og så montering av ny giver. 9,5 time, over 12 lapper inkl del. Har ringt og stilt spørsmål ved timene, men det er det de har brukt sier de, og det er det de vil ha betalt for. Da vet man hvor man ikke skal dra flere ganger. Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 18.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Tror dere f@£ ikke at feilkoden for lavt railtrykk kom tilbake i på lørdag?? Uten driftsproblemer denne gang, men feilkoden er der. Denne motoren tror jeg egner seg best som moring!! Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.September.2012 Link til dette innlegget Svart 18.September.2012 Reklamasjon mot verkstedet? Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Rinkerboy Svart 1.Juni.2013 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2013 Jeg har samme problemet, hva var løsningen her? Har en Volvo penta d3, Er det slik at håndpumpen på pumpehuset blir myk etter å ha pumpet den hard? Etter 15sekunder? Sitér dette innlegget Link to post
MaSa Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Bruker denne tråden jeg, da jeg har slitt litt med samme problemet. Har maks turtall på 3600 Det begynte med da jeg hadde ca 3300 så gikk babord motor i nødmodus, sjekket opp fikk beskjed om at det var dieselfiltert som ikke var skikkelig skrudd til. Men den kom tilbake gang på gang, så fikk jeg beskjed om feilkoden og hva den kunne indikere og det var samme koden som nevnt her i t råden. Tilfeldigvis under ferien i år så sjekker jeg innsatsfilteret i vannutskilleren/grovfilteret på babordmaskin, da jeg skrur opp lokket der, så begynner det å renne merkbart med diesel ut av tappeskruen i bunn av koppen. Med andre ord det er ikke tett. Jeg føler meg sikker på at problemet er funnet, får strammet den, starter motor og provoserer den til å få ny feil melding. Ny melding kommer denne gangen må jeg kjører motor hardere ca 3400 før meldingen kommer. Sjekker filter igjen, og det lekker nok engang men ikke så mye. Jeg tapper, og prøver med loctite på skauen i bunn for å tette. Provoserer motor igjen, denne gangen måtte jeg opp i 3500-3550 før meldingen kom, jeg smører mer loctite på , har ikke provosert etter dette, men nå lekker den ikke etter å ha kjørt rolig i 4 NM. MEN kan problemet være så enkelt som at den suger luft via tappepluggen når jeg nærmer meg maks kapasitet? For det virker logisk ! Hver gang nå har det lekket mindre og virket mer tett og jeg har kunne dratt motor hardere før meldingen kommer! I morgen skal den provoseres igjen på vei hjem fra ferien. Og ber på mine knær nå om at det er i orden. Og eventuelt hvordan skal jeg kunne få tappepluggen helt tett om den ikke er tett nå? Kan det brukes vanlig gjengetape? Sitér dette innlegget Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
nomen Svart 11.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Juli.2015 Nå har jeg erfaring fra Volvos anleggsmaskiner , jeg er rimelig sikker på at det er en Deutz motor denne D3 motoren. På anleggsmaskin motorene kommer det også feil på railtrykk, og i forbindelse med å skifte giver, skal det også skiftes overtykksventil. Jeg er ikke sikker på dette her, men det kan være ett tips å sjekke om en slik ventil finnes. Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
DieselDahl Svart 30.Juli.2015 Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2015 Nå har jeg erfaring fra Volvos anleggsmaskiner , jeg er rimelig sikker på at det er en Deutz motor denne D3 motoren. På anleggsmaskin motorene kommer det også feil på railtrykk, og i forbindelse med å skifte giver, skal det også skiftes overtykksventil. Jeg er ikke sikker på dette her, men det kan være ett tips å sjekke om en slik ventil finnes. D3 har ikke noe med Deutz å gjøre, den er en marinisert personbilmotor fra volvo V70 som igjen er en videreutvikling av VAG 2,5 R5 TDI som også ble brukt i volvo 850 og tidlige V70. Jeg kjenner ikke den Deutz motoren men hvis den har samme generasjon Bosch common rail er jo informasjonen relevant. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.