DieselDahl Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 Jeg ville tatt en titt på PCV-ventilen. Den skal sørge for jevn ventilering av veivhusets forurensede luft. Det er uforbrente hydrokarboner og vanndamp som må ut for at ikke motoren skal fylles med slam. Det finnes flere typer veivhusventilering og på en overladet motor kan denne ventilen få et hardt liv. Kanskje trenger du bare å gjøre den rein. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vestkystseiler Svart 22.November.2012 Del på Facebook Svart 22.November.2012 (redigert) Det er enten en PCV ventil en eller annen plass, eller så er det en innsnevring i slangen. En grov, åpen slange vil suge alt for mye luft utav veivhuset og inn i innsuget når vakuumet er høyt (tomgang, nedoverbakke) og føre til for mager bensin/luft blanding. Dersom det er en PCV ventil, vil jeg gjette på at det er denne som er tett. På biler er det jo intervall for utbytting av denne, så de varer ikke evig. Edit: DieselDahl kom meg i forkjøpet Redigert 22.November.2012 av Vestkystseiler (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
No Angel Svart 27.November.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2012 Takk for alle svar. Sliter litt med tiden om dagen så blir lite skruing, spesielt når det snør idag, det er ikke motiverende.. Sitér dette innlegget Speed Changes You Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.