512m Svart 30.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.August.2012 Takker for svar. Jeg instalerte denne motoren i sommer, dvs at jeg har ingen refferanser da det gjelder turtall. Båten er skinnende blank under. Kansje jeg skulle testet mindre propell. Som sagt, båten min er ikke av de mest high-tech men jeg syntes det var rart at denne motoren ikke har mere skyv en som så. Den er kjapp opp til 2300rpm, båten reiser seg litt. Når du gir 100 føles det som motoren ikke har mere å gi. Jeg kan si det slik at dersom man hadde en bak på vannski. Da hadde han druknet unansett om han hadde hatt medbragt pusteluft. Sitér dette innlegget Link to post
Ktveiten Svart 30.August.2012 Link til dette innlegget Svart 30.August.2012 Har hatt en ibiza 21 i mange år, men samme maskininnstallasjonen som deg. Etter min erfaring skal den tusle opp til rundt 2500 RPM, og der skal turboen komme som ett "spark" å båten går kjapt i plan. Du kjenner med en gang om det er spark i turboen. Hører det godt på lyden også om turboen er inne eller ikke. Men uansett kan vi konstatere at turtall er for lavt... Hvis du mener at turboen kikker inn, så ville jeg nesten prøvt med mindre propell. Men høres derimot riktig ut med 21" propell... Våres maskin var gått nesten 600 timer, og fungerte som en drøm. Sitér dette innlegget MVH Ktveiten Link to post
512m Svart 22.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Hei igjen Etter at jeg byttet propell ser alt bedre ut. En liten ting til ! Vet dere hvordan man stiller tomgangen på denne motoren. Regner med at det sitter en liten skrue på pumpa, men. Det er lettere og spørre dere en å lese. Ellers for jeg igjen takke for all hjelp så langt. Nå har jeg hvrtefall båt neste sommer. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 22.September.2012 Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Tomgang justeres på endestoppen for "gasspådrag" på pumpa. Er en skrue med låsemutter. Ville sjekket først at wire er riktig justert og at armen kommer til endestopp når gass/gear-håndtaket settes i fri. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
512m Svart 22.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.September.2012 Takker Ja tomgangsskruen var grei å finne. Tror kansje at jeg må ta en titt på wierjusteringa. Får fremdeles ikke mere en 3800. Tok av wieren da var 4400 et faktum innen rekkevidde når jeg tok den rett på pumpa. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.