Sitrin Startet 3.August.2012 Del på Facebook Startet 3.August.2012 (redigert) Har fått lekasje på min vannsmurte pakkboks og er usikker på hvordan den skal tettes. Det er ikke lekasje ved slangeklemmene, det ser ut til at det drypper i fremkant. Ser en bolt med to muttere, mulig det kan strammes noe her, men det er for trangt å komme til (V gir med aksling). Den tynne slangen er tilkoblet varmeveksleren, så jeg antar at vannet her går videre ut av akslingen. Driftstid til nå er ca 900 timer Noen som vet hvem som kan være produsent og har noen forslag til å få dette tett? Redigert 3.August.2012 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Skipper Worse Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 I motsatt ende/lengst bort fra der bildet er tatt, er det en flens med to bolter som har kontramuttere. Løsne de ytterste og skru litt til/stram på de innerste og sett fast igjen. Når det ikke er mer igjen å stramme på må du legge inn nytt pakningsmateriale. Det SKAL dryppe litt ved gange og det er ikke uvanlig at det drypper litt ved stilleligge. HJvis det bare er "litt" det drypper, er det ikke nødvendigvis noe å bry seg med. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sitrin Svart 3.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2012 (redigert) Har aldri drypper der før, men den drypper nå selv uten at jeg kjører og det drypper for mye. Har prøvd å komme til, men det er håpløst trangt. Prolemet tror jeg kom etter at Impelleren gikk i stykker. Noen som vet hvem som er leverandøren ? Redigert 3.August.2012 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Sitrin Svart 4.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.August.2012 Hei. Noen som vet hvem som er leverandøren og har noe tips på hvordan man skal komme til (V gir) for å få strammet mutterene ( uten å ta ut motoren) ? Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Sitrin Svart 7.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2012 (redigert) Har funnet leverandøren som er Sleipner ( innlegg 3 https://baatplassen.n...-eller-simring/ ). Oppdaget også at den ene mutteren var løs så jeg har fått strammet den litt og trolig stoppet lekasjen. Skulle nå bare sørget for å ha strammet likt på begge boltene/mutterne. Fastnøkkel blir for trangt og pipa til pipenøkkelen er det ikke plass til (mutteren sitter helt inntill boksen). Hvis jeg kapper bort 1/3 av pipa så svekkes det vel for mye til at den kan brukes. Noen som har noe forslag til verktøy/løsning som kan brukes for å få strammet mutteren/boltene med riktig momment? Redigert 7.August.2012 av Sitrin (see edit history) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
pergrip Svart 7.August.2012 Del på Facebook Svart 7.August.2012 (redigert) Det går fint å kappe av på pipa den svekkes ikke så mye , blir mye brukt på rør der det er for trangt for kjeften på nøkkelen. Redigert 7.August.2012 av pergrip (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 7.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.August.2012 Takk for svarene. Stikker innom BT eller CO og kjøper noen jeg prøver å kappe til. (Usikker på hvilket moment som skal brukes. bare at det ikke skal være for stramt! så det blir vel bare å prøve) Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Akora Svart 7.August.2012 Del på Facebook Svart 7.August.2012 Det er nok slik som det bruker å være; når du tror du har strammet for lite, så har du strammet nok og mer til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.