Opv Startet 3.August.2012 Del på Facebook Startet 3.August.2012 Har planer om å gå til til anskaffelse av båt til gutta mine på hhv 6 og 9 ... lander på at en hardplast båt på 9-10 foot er tingen der de først får lære seg å ro, før de etterhvert får motor og styrekonsoll. Etter å sjekket med andre ( og en del surfing) ser det ut som en River 270 er tingen. Samtidig er det litt vanskelig å se de store forskjellene fra Steady, Hasle, AL og Isy.. noen som har positive eller negative erfaringer med noen av disse ? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Jeg har gode erfaringer med River for det formålet du beskriver. Bra båt! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Lazyjack Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 Hva med en seiljolle? Plenty med utfordringer og moro! Sitér dette innlegget Link to post
hawthorne Svart 3.August.2012 Del på Facebook Svart 3.August.2012 (redigert) Hei, jeg har to barn på hhv 7 og 10 år. Kjøpte en Steady 260 + en 5hk i fjor. Denne båten er mye i bruk, særlig av guttungen på 10. Jeg bruker den litt selv også. Planer med meg og to unger. Målte forresten 13 knop i dag, med meg og han på 10. Han på 10 fikser nå alt selv, men hun på 7 har ikke nok styrke til å starte påhengeren under alle forhold. Fordeler: lett, selvlensende, robust, ekstremt stabil, lett å reparere (Cipax, som lager Pioner og Steady, sendte meg litt reparasjonstrå til å lodde/smelte inn i sår), holder i verdi osv. Jeg har rodd den ca en km, og det anbefales forøvrig ikke (men det går). -Jørn Redigert 3.August.2012 av hawthorne (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 6.August.2012 Del på Facebook Svart 6.August.2012 Har erfaring med Steady 230/260 og femhestere til ungene. For dem er hardplastjoller optimale båter. Tåler allverdens ublide møter med brygger og svaberg. Har dem liggende på vannet med fortøyninger når vi er på hytta, når vi drar hjem trekker jeg bare jolla 4-5 meter opp på svaberget. Når vi kommer tilbake er det bare å løsne tauet og gi dem et kraftig spark, så sklir de på sjøen igjen. Etter 12-13 år med den behandlingen ser de fremdeles helt greie ut i bunnen. Eneste ulempen med Steady er at de er ganske våte å kjøre i litt sjø, da de slår bølgene opp og fremover. Skulle jeg kjøpt i dag hadde jeg nok gått for River eller en av de andre som er litt høyere i baugen. Men hardplastjolle som konsept er uslagbar når det gjelder holdbarhet og vedlikeholdsfrihet. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Opv Svart 6.August.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.August.2012 Takk for tilbakemeldingene. Ble i går innkjøpt en brukt River270 som jeg tror blir bra. Skal sjøsettes i dag så tenker jeg motor og styrekonsoll kommer etterhvert. Sitér dette innlegget Link to post
Lars jonas Svart 7.August.2012 Del på Facebook Svart 7.August.2012 Jeg har en steady 260 med mercury 5hk den går 15knop og er veldig artig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.