Jump to content

Ulyd kompressor VP KAD300 - hvordan feilsøke?

thomasd

Recommended Posts

• 3 uker senere...

LØSNING (?)

Hei alle,

Beklager lite oppdatering på denne saken på en stund, men det har en ganske enkel og hyggelig forklaring: Jeg har blitt pappa - så da er det noen andre som har krevd enda mer vedlikehold enn båten...

Uansett, fikk tatt en tur nedom båten i ettermiddag. Det siste jeg gjorde forrige gang jeg var nedom var å ta av "topplokket" og sette på ny pakningssilikon på kompressoren. Fyrte opp i dag, og jaggu var ikke lyden borte. :-) I alle fall er den lyden jeg hadde før borte. Jeg mener å kunne ane en viss hvinelyd også nå, og kunne høre den samme ved at jeg lyttet med stetoskopet på bakre del av kompressor, men den er tilnærmet uhørbar i forhold til hvordan det var før. Mulig det er en helt vanlig lyd for alt jeg vet.

Så da er det vel bare å krysse fingrene for at dette var løsningen, og at ikke ulyden kommer tilbake etter litt tids bruk. Jeg var innstilt på å kjøpe ny kompressor nå, så da blir det vel i stedet litt utstyr til poden og gaver til mammaen.

Tusen takk til alle som har kommet med gode tips og innspill underveis! Ingen nevnt, ingen glemt...

-Thomas

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...