DieselDahl Svart 19.August.2012 Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Skriver på iPhone 3GS og har ingen problemer. Dersom kompressoroljen er tjukkere når den er kald kan lyden være lavere. Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 19.August.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.August.2012 Det vet jeg lite om, men mener at motoren kan gå lenge (= bli varm) uten at lyden kommer, samtidig som den kommer med en gang jeg har gitt et lite pådrag. Uansett noe som må sjekkes om ikke annet fører frem - takk. Sitér dette innlegget Link to post
thomasd Svart 9.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 LØSNING (?) Hei alle, Beklager lite oppdatering på denne saken på en stund, men det har en ganske enkel og hyggelig forklaring: Jeg har blitt pappa - så da er det noen andre som har krevd enda mer vedlikehold enn båten... Uansett, fikk tatt en tur nedom båten i ettermiddag. Det siste jeg gjorde forrige gang jeg var nedom var å ta av "topplokket" og sette på ny pakningssilikon på kompressoren. Fyrte opp i dag, og jaggu var ikke lyden borte. :-) I alle fall er den lyden jeg hadde før borte. Jeg mener å kunne ane en viss hvinelyd også nå, og kunne høre den samme ved at jeg lyttet med stetoskopet på bakre del av kompressor, men den er tilnærmet uhørbar i forhold til hvordan det var før. Mulig det er en helt vanlig lyd for alt jeg vet. Så da er det vel bare å krysse fingrene for at dette var løsningen, og at ikke ulyden kommer tilbake etter litt tids bruk. Jeg var innstilt på å kjøpe ny kompressor nå, så da blir det vel i stedet litt utstyr til poden og gaver til mammaen. Tusen takk til alle som har kommet med gode tips og innspill underveis! Ingen nevnt, ingen glemt... -Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 9.September.2012 Link til dette innlegget Svart 9.September.2012 Grattis med arving og gratis med lydfjerning :-) 2-0 til Herren fra Oslo! Husk at poden og mamman skla ha gaver, men ikke glem pappan. Han er 50 av dette han og :-) mvh bavaria32sport ps: Gutt eller jente? Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
thomasd Svart 10.September.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Takk takk. Pappa har også fått et par gaver; inkludert Bose QuietComfort 15 støyeliminerende hodetelefoner. Hahaha! Det er en liten guttunge, så om noen år er det ny lettmatros ombord - før han kan begynne å gå gradene. -Thomas Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 10.September.2012 Link til dette innlegget Svart 10.September.2012 Flott det løste seg og gratulerer med den nyankomne Viktig å ikke bli paranoid på lyder fra motoren - jeg har krøpet rundt og lurt på masse rart jeg også - og det er sjelden det er noe feil og det kommer noe annet enn skrubbsår og ømme ledd ut av det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.